Daniëlle

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Ik ben Daniëlle de Groot. Ik ben 13 jaar. Ik ben christelijk opgevoed, al deed ik deed er vroeger niet veel mee. Ik ging op zondag naar de kerk, en toen ik daarna naar huis ging dacht ik: “Nu ga ik echt voor God leven!” Dat hield ik dan 1 dag vol…

Toen ik 6/7 jaar was, heb ik mijn leven aan God gegeven. Toen ging ik echt heel erg met God om, en ik wou helemaal voor Hem leven. Ik kreeg heel veel aanvallen van satan. Ik zag het allemaal niet meer zitten, en ik heb God min of meer aan de kant geschoven. Ik werd een zondagschristen. Toen ik bijna 12 was, ging ik naar Eljada, een christelijke tienergroep. Een leider ging preken over Homerun, terug naar God. Ze had het er ook over om je leven aan Jezus te geven. Dat wou ik graag weer doen, maar ik durfde niet. Ik wou niet dat de leiding of iemand anders erbij was. Ik ben weggelopen en ik heb toen mijn leven aan Jezus gegeven. Nu wil ik helemaal voor Hem gaan. Ik kreeg soms wat beelden van God. Maar mijn verlangen was dat ik een heel groot beeld zou gaan zien. Van de hemel ofzo…

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Een kijkje in de hemel
Gisteren (o6 augustus ’08) ging ik om half 10 naar bed:
Ik begon met mijn kamer onder het bloed van Jezus te zetten. Daarna vroeg ik aan God of hij met zijn engelenwacht kwam rond mijn bed. Ik zag en voelde de schaduw van de engel, een lichte schaduw. Ik kreeg het helemaal warm. Het was een gouden gloed, die over mij heen lag. Ik vroeg aan God of ik de engel niet hoefde te zien. Ik wou hem wel voelen, maar niet zien. Ik zag alleen de gouden gloed. Ik wil rustig met God verder gaan, ik wil niet zoals andere mensen hele grote stappen maken. Ik vind het wel cool dat die andere mensen grote stappen maken, maar ik wil dat zelf liever niet… Toen vroeg ik God of ik bij Hem op schoot mocht liggen (dat heeft Gerrit, een man uit onze gemeente, mij een keer gezegd). En ik lag op Gods schoot. Ik had dat wel eens eerder gedaan, maar toen viel ik meteen in slaap. Dit keer niet. Ik vond het wel een beetje raar. Ik was moe, ik wou graag slapen… Ik dacht: “Heer, mag ik ook nog slapen?” Maar ineens ging mijn moeheid weg! Ik denk dat God me iets wou laten zien. God liet me de hele hemel zien. Het was allemaal van goud, zoals er ook in de Bijbel staat. Ik zag ook dat satan in de hel stond. En de belangrijkste demonen naast hem.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ik zag dat de engelen God aan het aanbidden waren. Ik zag gewoon de hele hemel. Het was geweldig. Ik denk dat ik er wel een half uur of meer ben geweest. Het was niet echt een droom ofzo. Maar ik denk dat het een visioen was, of een beeld. Toen ik om ongeveer 6 uur wakker werd (ik was om ongeveer half 11 in slaap gevallen) vroeg ik aan God of ik er nog een keer heen mocht. Maar God zei dat het een andere keer weer mocht. Ik had er wel vrede mee. Maar ik verheug me nu al op de volgende keer. Het was geweldig!

Daniëlle de Groot

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

25 Reacties aan “Daniëlle”


  1. 1 Rita Zwolschen

    Hallo Daniëlle,

    Wat een prachtig getuigenis!!!
    Ik ben er zeer door bemoedigd.
    Staat er niet in de bijbel dat we moeten worden als de kinderen?
    Ook staat daar dat Hij aan de kinderen Zijn grootheid zal openbaren, en zie hier in jouw getuigenis, hoe Hij zich aan jou openbaart in al zijn glorie.
    Ik ben zeer aangedaan en zal jou ervaring in mijn hart koesteren.
    Dank je wel dat je dit hebt willen delen met ons en God’s zegen.
    Rita.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 Hans

    Daniëlle
    Geweldig ! Wat een genade om zoiets te mogen ontvangen. Jouw verhaal zal een enorme bemoediging zijn voor velen.
    Ik wens je God’s zegen

    Hans

  3. 3 Henk Peter

    Dit is werkelijk heel mooi en bijzonder wat je hebt meegemaakt. Ik moet steeds aan dat goud denken en dan denk ik gelijk aan wat ik het mooiste gedeelte uit de hele Bijbel vind: het allerlaatse Bijbelboek, dat stukje over het nieuwe Jeruzalem met de gouden straten !!

  4. 4 Lianne

    Lieve Daniëlle, wat ben je een gezegend meisje, dat je zo dicht bij God leeft dat Hij je deze mooie dingen toevertrouwt, een kijkje in Zijn troonzaal! Ik ben blij dat ik getuige mag zijn van de wonderlijk mooie dingen die onze Vader aan jou laat zien, je laat horen, je laat meemaken. Ik geniet van hoe je hierin je weg gaat, je weg met Jezus! Je ben, zoals Tjebbo laatst in de dienst zei, een kind van God, dat dicht bij Jezus leeft, waardoor je overal waar je komt binnen een grote straal de gouden handdruk van Jezus voelbaar achterlaat, zelfs via de grote straal van een website als deze! Aan Hem alle eer daarvoor!

    Gods zegen voor jou!

    Lianne

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 Bas

    Hallo Daniëlle,
    Geweldig dit getuigenis van jouw, Ik moest erbij echt denken aan de toespraak van Petrus uit Handelingen 2 waarin hij Joël 2 aanhaald
    Hand. 2 vrs 17 zegt: het zal zijn in het laatst der dagen dat ik zal uitstorten van Mijn Geest op aller vlees zegt God.
    Uw zonen en dochters zullen profeteren. En uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.
    Lees het voor je zelf nog maar een keertje door. Fijn dat God onze Vader dit aan jouw heeft laten zien. Heel veel zegen van Hem voor jouw in je leven,en Zijn bescherming en warmte en nabijheid wens ik je toe.
    Bas

  6. 6 RIX

    Heeeej Daniëlle!

    Super getuigenis man! :O
    Wat Bas zei is ook precies de tekst die je goed moet onthouden. Deze tekst heb ik ook namelijk wel eens een keer gelezen net nadat ik een beeld van God had gehad. God kan je ook zo veel laten zien als je heel close met Hem bent en dat ben jij! Dat moet je echt vasthouden! Super tof!!

    Rix!

  7. 7 wilhemina

    dat is mooi voor jou natuurlijk,
    niet dat ik het jou niet gun,
    maar wat heb ik daar aan?

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 Ina V.H.

    Hoi Daniëlle. Wat een heerlijke getuigenis, om positief jaloers op te worden. Ik heb diverzen boeken over de Hemel gelezen om me thuis te voelen bij Hem. Maar ombij Hem op schoot te liggen is Fantastisch en het bemoedigt mij om er ook om te vragen. Getuigenissen brengen mij bij Jezus. Ik leer Hem weer wat persoonlijker te kennen. Veel zegen en heerlike momenten met Hem toegewenst.

  9. 9 Tineke

    Hoi Daniëlle,

    Wat prachtig hoe God je leven leidt en tot Zijn eer je getuigenis doorgeeft. Wat een werkelijkheid zolals in Jer.29:11 dat VaderGod gedachten koestert van vrede en niet van onheil om je een hoopvolle toekomst te geven. Uitziend naar de straten van goud en Jezus in Zijn glorie te zien en te eren.Het heeft mij enorm bemoedigt.Mooi hè dat we al een stukje mogen proeven.

  10. 10 Hans

    Het is inderdaad mooi om te lezen hoe jij Jezus onmoet hebt, Daniëlle.
    Toch wil ik – mede vanwege de reacties hierop – een kleine kanttekening maken. Ik geloof namelijk niet dat God wil dat we vragen om letterlijk bij hem op schoot te mogen liggen. Zelfs de arme man lag niet in Jezus’ schoot, maar in die van Abraham toen de rijke Lazarus hem zag. Onze persoonlijke relatie met God is er volgens mij één van Geestelijke Liefde, niet van lichamelijke.
    Maar voor jezelf moet je deze ervaring beslist vasthouden in je gedachten, Daniëlle. Het kan – zo is ook mijn eigen ervaring – zeker een wapen zijn in de strijd tegen satan.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  11. 11 Thea

    Ik geloof wel dat we letterlijk bij Hem op schoot mogen liggen.
    Rusten, in Zijn Vrede! Want Hij is onze Vader, meer Vader dan onze aardse vader ooit zou kunnen zijn. Een geweldig getuigenis Daniëlle, waar ook uit spreekt dat het verlangen van jou, om bij Hem op schoot te mogen liggen, heel erg is gezegend.
    Dan kan toch niemand meer zeggen dat God niet wil dat we vragen bij Hem op schoot te mogen liggen.

    Heel veel liefs en Gods Zegen over je leven!

  12. 12 Arjaan

    Ere zij aan God de Vader,
    Ere zij aan god de zo’n,
    Eer de heilge geest de trooster,
    de drieenige op zijn troon…
    Halleluja Halleluja,
    Looft de Heer en zijn heiligdom!!!

    Ik weet niet of ik het goed schrijf – maar het is een lied dat nu in (mij) naar boven komt. Weet dat God van je houd – en dat jij niet alleen hem – maar Hij ook jou vertouwt. Ook al heb je moeite en pijn – God mag er altijd voor jou zijn!!!

    Groeten,

    Arjaan

  13. 13 Hes

    Als God mijn papa is, waarom zou ik dan niet bij hem op schoot mogen?

    Sowieso mag je Hem toch alles vragen wat je wilt. Of ie het geeft is natuurlijk een tweede, maar om nou van tevoren al te denken ‘dit vraag ik maar niet want dat wil Hij vast niet’…

    Ik probeer Hem gewoon te vertellen wat ik voel en graag zou willen. En ik geloof dat ie dat ook graag wil horen, omdat Hij me wil kennen en wil weten wat er in me leeft.

    groetjes Hes

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  14. 14 Elly

    echt een mooi getuigenis ik ben ook blij dat ik Jezus in mijn hart draag. Want door Hem ontvang ik veel liefde en vriendschap, waar ik door dat ik ziek ben heel blij om ben Want door Zijn Kracht blijf ik sterk
    Vele groeten Elly

  15. 15 Martin

    Qoute: wilhemina
    13 augustus 2008 om 16:53

    dat is mooi voor jou natuurlijk,
    niet dat ik het jou niet gun,
    maar wat heb ik daar aan?

    Dit is wel een erg botte reactie, nietwaar?
    2 Kor 2:3 “Dat is ook precies wat ik u geschreven heb: ik wilde niet dat ik bij mijn bezoek verdriet van u zou hebben, terwijl u mij juist blij had moeten maken. En ik had er alle vertrouwen in dat u allen in mijn vreugde zou delen.”
    Binnen het Christendom proberen we dingen met elkaar te delen, om op die manier vreugde met elkaar te hebben…
    Misschien dat je daar wat aan hebt???

    vriendelijke groet,
    Martin

  16. 16 Daniëlle

    Thnx voor de reacties allemaal! #

    GodBless

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  17. 17 mirjam

    hoi danielle,
    Heel bijzonder dat je zo n ervaring ontvangt.Is het van belang om dit mee te maken om je geloof te versterken? ik moet zeggen dat ik het je benijd omdat ik al jaren aan God vraag om een glimp van Zijn aanwezigheid te ontvangen.Nog nooit heb ik het ervaren op een visuele wijze…Wat doe ik verkeerd als ik het vraag maar niets ontvang terwijl ik wel een toegewijd christen ben. En ik heb Jezus lief en mijn geloof groeit in Hem. Sinds kort leer ik mijn verlangen,pijn,moeite en blijdschap letterlijk met hem te delen…
    Daarop is Jezus aanbod dat je dan vrede zult ontvangen die het menselijk besef te boven gaat.Ook een genade om dankbaar voor te zijn natuurlijk.

    Gods zegen

  18. 18 Marianne van der Molen

    HoOii.. Jou ken ik!! Wat een toeval! Ik kwam er via hyves 8er dat deze site bestond en d8: ik kijk wel ff snel wat het precies is, maar het is echt super om jouw getuigenis te lezen! Echt super mooi en fijn dat je dit mee hebt mogen maken! Ik spreek je vast wel een x op Eljada..! xx Mjannuh,,

    God is met je

  19. 19 joop

    Hoewel ik graag zou willen geloven dat we in staat waren om zo fysiek met God te communiceren, geloof ik niet dat wat hier beschreven is echt een openbaring is van Hem. Een droom, meer is het niet en meer waarde moet je er dan ook niet aan hechten. Ik geloof ook dat we hierdoor verder van Hem af komen te staan dan dat we hier verder mee komen. Waarom zou ik mij een voorstelling willen maken van de hemel? Ik weet dat het mooier is dan alles wat ik maar ken. Waarom doen we het dan tekort met een beschrijving dat alles er goud is?

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  20. 20 A

    @Joop:
    Ik ben het niet met je eens. God communiceert door dromen. In de bijbel staat dat tientallen keren: oa God sprak met de farao door een droom (Genesis 41), Hij sprak met Nebukadnessar (Daniel 2), God vertelde Jozef dat hij Maria niet moest verlaten (Matt. 1:20).

    Waarom doen we het dan tekort met een beschrijving dat alles er goud is?
    Dat vind ik wel een interessant punt. Persoonlijk denk ik dat God alles in ons perspectief neerzet. Als Hij alles zo groot neerzet als het echt is, dat wij er dan niet bij kunnen. Dus neemt hij het grootste wat wij met onze mensen-koppies kunnen bevatten.

  21. 21 peter

    hallo Danielle,

    wat een geweldig getuigenis zeg, dank je wel dat je dat wilde delen
    op deze website. een vraag aan jou? hoe doe je dat precies, je kamer onder het bloed van Jezus zetten ?
    mijn e-mail is flyskyhigh@live.nl

    Gods Rijke Zegen peter

  22. 22 mieke voorbij

    hoi daniele,
    wat een fijne getuigenis voor je, ik heb zelf ook een hele fijne genezing mogen ontvangen ik ben nu ruim een half jaar van mijn medicijn verslaving af.
    Wat een geweldige Hemelse Vader hebben wij toch,
    Gods rijke zegen,
    mieke

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  23. 23 Tim

    Ik vind het een beetje een vreemd getuigenis en neem dit niet zomaar aan. Beelden van de hemel hoor je vaker en daar zet ik altijd mijn vraagtekens bij. Zeker omdat je het verteld alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik weet zeker dat één blik in de hemel zo enorm indrukwekkend is, dat we amper nog zouden functioneren hier op aarde. ‘grote stappen maken’ ‘bij God slapen op schoot’ Vreemde termen. Ik lees ook niet dat je gedoopt bent en ik lees niets over een echt wezenlijke verandering door je bekering. Ben benieuwd. Groets, Tim

  24. 24 Wianka

    Heey Danielle !!
    wouw ik wist dit helemaal niet van jou wat mooi ik hoop dat ik ooit ook is de hemel mag zien net als jou wat is God toch genadig !!!

    x wianka je kan altijd bij mij komen

  25. 25 j.H jansen

    Danielle,
    Ik ken je verder niet (maar god kent je ),de reden dat ik hier
    terecht kwam was dat ik informatie zocht over 7 augustus als de
    dag van God wat volgens stromingen binnen de katholieke kerk
    God zelf gevraagd zou hebben dat hij vereerd wil worden als
    de Vader van de mensheid.Jou getuigenis helpt mij om over deze dingen
    na te denken, en dat is voor mij goed genoeg.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.