Dagelijks WoordChristianClips.nlMijnGetuigenis.nl

Marijke

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

“Mams, ik heb je nog nooit gezond gezien!”

Ik ben Marijke Brinkhuis (57 jaar jong), ben getrouwd met Hans en samen hebben wij 5 kinderen en 3 kleinkinderen. Bijna 25 jaar was ik ziek. Ik had een ernstige vorm van fibromyalgie (spierreuma) en daarnaast verdween er spierweefsel. Ik was gehandicapt en kon vrijwel niets meer. Er zat geen kracht meer in mijn lichaam en ik was tot bijna niets meer in staat. Elke dag had ik veel pijn, daarom gebruikte ik morfine om de ergste pijn weg te nemen.

In de loop der jaren kwamen er steeds meer hulpmiddelen in huis. Een traplift om nog naar de eerste verdieping van ons huis te komen. Aanpassingen in de badkamer, een rolstoel en ook de auto werd aangepast. Van de arts hoorde ik dat ik ongeneeslijk ziek was en er beslist geen hoop was om weer gezond te worden.

Naar de genezingsdienst
Toen vertelde een vriendin dat God grote wonderen van genezing doet in De Levensstroom, een kerk in Leiderdorp. Ik kreeg een magazine van deze kerk, daarin las ik over de geweldige genezingen die God deed. Het raakte mijn hart en ik werd diep ontroerd. Daarop besloten mijn man Hans en ik naar de genezingsdienst te gaan. Hoewel ik al ruim dertig jaar een christen was en ik wist dat God ook onze Geneesheer wilde zijn, vond ik het heel spannend om te gaan. Maar toen Hans mij in de rolstoel de zaal binnen reed, viel al de spanning van mij af. God gaf een diepe vrede in mijn hart. Tijdens de zang- en aanbiddingsdienst voelde ik de tegenwoordigheid van God en dat ontroerde me. Tranen liepen over mijn wangen en dankbaarheid vulde mijn hart. Ik wist dat het goed was hier te zijn en ik voelde hoe Gods Geest aan het werk was. Ik gaf me helemaal over aan God.

Bidden voor genezing
Toen ik in mijn rolstoel vooraan bij het podium kwam, vroeg evangelist Jan Zijlstra wat ik voor ziekte had en hoe ik heette. Nadat ik antwoord had gegeven, keek hij me aan en zei: “Marijke, God heeft een beter plan!” Deze woorden maakten diepe indruk op mij, ik had immers vaak van artsen te horen gekregen, dat er voor mij geen genezing mogelijk was. Allereerst bad de evangelist voor mijn bloed, dat het zuiver en schoon zou worden en dat de infecties mijn bloed zouden verlaten. “Marijke, je bloed is nu zuiver en schoon, onthoudt dat”, zei hij.
Daarna bad hij dat de pijn mijn lichaam zou verlaten in de Naam van Jezus. Op datzelfde ogenblik voelde ik de pijn weggaan. Ik kon het amper bevatten. Daarna bad de evangelist voor herstel van de spieren. Ik voelde de kracht van God door me heen stromen en wist dat God me aan het genezen was.

Jezus Christus geneest
Ik werd ontzettend blij terwijl ik nog in de rolstoel zat. Normaal zou ik na zo’n lange zit, hevige pijn hebben en ontzettend moe zijn en tot niets in staat. Maar toen de evangelist zei: “Marijke ga staan en loop in de Naam van Jezus”, stapte ik meteen uit mijn rolstoel en begon te lopen. IK LIEP! Ik wist dat God me had genezen en een enorme blijdschap kwam in mijn hart. God had me genezen, wat een geweldig wonder! Lopend achter mijn rolstoel en dolgelukkig, verliet ik de zaal.

Ik was genezen door de geweldige kracht van God!

“Mams, ik heb je nog nooit gezond gezien!”
De volgende dag belde ik onze jongste dochter Barbara (toen 18 jaar) op en terwijl ik haar over het geweldige wonder vertelde, besloot ze om meteen naar huis te komen. Toen ik de sleutel in het slot hoorde, rende ik naar de deur en deed snel open. We omhelsden elkaar vol blijdschap. Barbara, kom eens mee en kijk eens hoe goed ik kan lopen, zei ik tegen haar, terwijl ik haar hand pakte en haar meenam naar de kamer. Daar gaf ik een loopdemonstratie en weer verbaasde het me hoe gemakkelijk en soepel ik op en neer liep. Ik keek naar mijn dochter en zag haar ontroering. “Mams, ik heb je nog nooit gezond gezien”, zei ze terwijl de tranen over haar wangen liepen.

5 jaar later
Het is dit jaar 5 jaar geleden dat de Heer mij genas en nog elke dag zijn wij daar dankbaar voor. Na deze geweldige genezing is er zoveel meer gebeurd. Onze kinderen dienen nu allemaal de Heer en zijn actief in hun gemeente.

Ook geven wij ons getuigenis door het land in kerken en kringen om de naam van onze Heer te eren. Wij komen op uitnodiging van bijvoorbeeld een kerk, een conferentie of vrouwenorganisatie op allerlei dagen en avonden.

Meestal opent de voorganger, gastvrouw of -heer de bijeenkomst en geeft daarna het woord aan ons. In een presentatie van ongeveer 30-45 minuten vertelt Marijke eerst wie wij zijn en iets over ons gezin. We vertellen over proces van ziekte, invalide worden en in een rolstoel terechtkomen. Wat doet dit met Hans, de kinderen en met Marijke zelf? Welke rol speelt haar geloof in God hierin? En dan het grote wonder; hoe is dat zo gekomen? Wat gebeurt er daarna, hoe ontvouwt zich ‘het betere plan’ van God? Een heel bijzondere boodschap van hoop en bemoediging voor iedereen die dit hoort. Afhankelijk van de leiding wordt er soms na het getuigenis gebeden met zieken.

Wij wensen u Gods rijke zegen
Hans en Marijke Brinkhuis

Wilt u er meer over lezen? Kijk op de eigen site van Hans en Marijke: www.Godheefteenbeterplan.nl

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

13 Reacties aan “Marijke”


  1. 1 Arno

    Hallo Marijke,
    Wat een enorme getuigenis is dit.
    De kracht en genade van de Heere God is groot.

    Ik wens je veel succes met het verspreiden van je getuigenis.
    Dat Hij de eer en glorie krijgt die Hem toekomt.

    De zegen der Heere God gewenst in je bezigheden.
    Vriendelijke groet.
    Arno

  2. 2 Henna Aalse

    Hallo Marijke ,

    Jouw verhaal heeft diepe indruk op mij gemaakt, zo zie je wat geloven doet ,jouw geloof in de Here heeft voor genezing gezorgd.

    Ga door met het goede werk.

    Het allerbeste
    Henna

  3. 3 Stephany

    WAUW!!!!!! Zo zie je maar weer dat er een God besta. En dat hij de kracht heeft om het onmolijk mogelijk te maken.

    Soms denken we echt dat God niet naar ons omziet en ons vergeet, maar dat is echt niet zo, dat blijkt uit jouw getuigenis.
    Het heeft mij geloof ook versterkt nu.

    Gods zegen.

  4. 4 Rix

    Heeeeej Marijke!!

    Super getuigenis! Ongelofelijk wat God heeft gedaan voor u!
    JEZUS CHRISTUS IS HEER! 😀
    Dit is echt te mooi voor woorden! En er zullen misschien zelfs mensen komen die zeggen: ‘hm.. dit is eigenlijk niet verklaarbaar.. en er is geen bewijs hoe ze is genezen..’ het zal wel nep zijn, of nog zo’n domme smoes… -.- nou… dan heb je je getuigenis verteld en ga dan gelijk door voor degenen die het wel willen geloven. Want de farizeeërs zagen ook al Jezus zijn wonderen en die geloofden het ook niet. Mensen zijn soms zo ongelovig en dom! :O
    Wees als een licht in de wereld! Laat de mensen zien wie de HEER is!!

    God bless!

    Erik 😉

  5. 5 Kevin

    WAUW eer voor de Heer, want Hij is goed!!!

    Echt een geweldige getuigenis. Ik voel me na het lezen van uw getuigenis zo klein en toch zo groot. Dat God zulke dingen vandaag de dag nog steeds doet. Hij heeft me in mijn eerste jaar al christen al heel erg verbaast.

    Gister zag ik nog een filmpje waarin Jezus als placebo werd geschetst. Jou getuigenis, maakt heel erg goed duidelijk dat Jezus geen placebo is, maar een echte genezer. En met u zijn 100den in Nederland en 1000den in de wereld het levende bewijs.

    Ik dank voor uw getuigenis en voor uw genezing. Ere voor de Heer en heel veel succes met uw geweldige werk. En ik hoop dat we ooit eens elkaar mogen ontmoeten.

    God bless you,

    Kevin

  6. 6 Hans

    Het is elke weer wonderbaarlijk te lezen hoe God werkt.
    Sommige zonden straft Hij volgens Zijn Woord tot in het 3e of 4e geslacht. MAAR… – en daarover gaat het nu dus – Zijn ZEGENINGEN werken ook door tot in de volgende geslachten. Zo’n krachtig getuigenis is daar het krachtige bewijs van.
    En natuurlijk ook heel mooi is die reactie van je dochter Barbara. God zegent Zijn kinderen met een ongekende en ongedachte zegen. Ik hoop en bid dat je hiermee nog velen van Zijn genezende kracht zult mogen vertellen, dat nog velen Hem zullen leren kennen door jouw getuigenis heen.

    Gods zegem!
    Hans (… niet je man…)

  7. 7 els

    het moet onvoorstelbaar zijn geweest, al die turbulente veranderingen in één keer in je lichaam, God is groot.
    God is ook groot als Hij besluit om nu-nog-niet aan een kwaal te gaan genezen, Onze zwakheid toont Zijn kracht, Paulus bleef maar last hebben van die doorn in zijn vlees, en God zei tegen hem: mijn genade is je genoeg. Heerlijk als je genezen bent, maar niet altijd minder heerlijk om te weten dat God ook voor je zorgt als je ziek blijft.
    God straft diegenen van derde en vierde geslachten DIE HEM HATEN, maar mensen worden niet om elkaars zonden gestraft als ze Hem zelf lief hebben. Dat vind ik zo heerlijk.

  8. 8 Esther

    Woooh!!
    Hele gave getuigenis!
    Dit kun je niet voor je houden, echt super hoe je het naar buiten brengt! God is goed!

  9. 9 Maria Burger

    Dag Marijke. Ik had je getuigenis al gelezen in het blad van de “Levensstroomgemeente”. Wonderbaarlijk lijkt me dit te mogen ervaren en vooral als je zoveel met ziekte te maken hebt gehad.
    Ik vind je zeer moedig en ook mooi van binnen en van buiten en dit wilde ik je even vermelden. God’s Zegen en Bescherming en Liefde toegewenst voor jou en je gezin. Je zuster in de Here Maria Burger.

  10. 10 vinny

    Dag Marijke,

    Het doet me goed te mogen horen dat je ondanks alles toch het geluk hebt gevonden e. Je getuigenis vind ik zeer sterk.

    Veel sterkte nog

    Vinny

  11. 11 Trea Schuiling

    Hallo Marijke,

    Geweldig wat een zegen. Ben zelf ook naar een genezingdienst geweest maar ben zelf niet genezen van mijn spierreuma. Die avond heb ik wel iemand gezien en gesproken die genezen was van haar spierreuma.De meeste mensen vragen aan mij of ik nu boos ben op God.Het antwoord is NEE. God heeft een ander plan met mijn leven en ik sta er 100% voor open dat Hij mij daar voor mag en gaat gebruiken.

    Liefs Trea

  12. 12 Hans

    Hallo Trea,
    Blijf volharden in je geloof! Wie weet wil God je op Zijn tijd alsnog genezen. Een vrouw in de Bijbel kreeg ook haar recht pas van de onrechtvaardige rechter, omdat zij volhardde in haar bidden en smeken. Maar het belangrijkste is inderdaad: je ogen gericht blijven houden op onze Heer en Heiland, Jezus Christus, en Zijn doel voor jouw leven.
    Gods zegen,
    Hans

  13. 13 Trea Schuiling

    Ik ben genezen….

    Niet van mijn spierreuma (zie bericht 2 dec 2011)
    Maar ik bleek een zeldzame vorm van kanker te hebben (gisttumoren)

    Ik had 3 tumoren in mijn maag en 1 op de maag.
    En uitzaaiing in mijn lever (de dokter zei klein weekje later dat de uitzaaiing een vergissing was) De uitzaaiing in mijn lever waren weg (ik heb een warme hand op mijn buik gevoeld, trouwens dat is tijdens mijn ziekte 3x gebeurd)

    De dokter vertelde mij dat er een hele grote kans bestond dat mijn hele maag verwijderd moest worden, ook de milt.
    24 uur op de IC en 10 dagen ziekenhuis opname. De operatie zou ongeveer 4 a 5 uur duren…

    De operatie duurde ander half uur. De tumoren zijn verwijderd, samen met een klein stukje maag. Heb mijn milt nog :)En de IC was niet nodig.
    Heb 7 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    (11 januari tot 18 januari 2012)

    Wat hebben wij een geweldige Vader……

    Liefs Trea

MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.