Lia

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

lia.jpg
Hey! Mijn naam is Lia, ik ben financieel medewerkster bij een handelsmaatschappij en een paar jaar geleden radicaal tot geloof gekomen. Dit is mijn verhaal:

Eind 2004 – ik was toen 40 jaar – kreeg ik te maken met paniekaanvallen en depressies. Tot dan toe zag mijn leven er heel rommelig uit. Partners wisselden elkaar af, en met werkgevers was het ook al niet veel beter. Ik had geen rust en wist eigenlijk niet wat ik nou wilde met mijn leven. Bij de psycholoog terechtgekomen, maar daar kwam niets concreet uit.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Kanker
Medio 2005 werd er bij mij borstkanker geconstateerd. Je wereld staat dan op z’n kop. Tijdens de behandelingen (eindelijk had ik er tijd voor) ben ik de bijbel gaan lezen omdat ik als atheïst wel eens wilde weten wat er nou in staat. Altijd heb ik gezegd dat het geloof de oorzaak is van alle oorlogen, maar ik wist eigenlijk niet wat er in de bijbel stond. Op dat moment kwam ik tot geloof en wist ik wat mijn levendoel was: Jezus volgen. Ik besefte dat Jezus de sleutel is om bij God te komen op het moment dat ik me realiseerde dat Jezus hier op aarde heeft rondgelopen.

Mijn familie
Herfst 2005 werd er bij één van mijn zussen maagkanker geconstateerd en haar maag moest helemaal verwijderd worden. In die periode ben ik gedragen door God. Ik heb mijn zus zelfs pastorale begeleiding gegeven op haar sterfbed (2006) toen ze niet meer te genezen was.

In oktober 2007 is een andere zus van mij plotseling overleden. Zij heeft jarenlang op straat geleefd en medio 2007 heb ik haar voor het laatst gezien (ik moest naar haar toe). Toen heb ik met haar over God gesproken en bleek dat zij ook gesprekken had met God. Volgens haar eigen zeggen had God haar verteld dat ze nog twee jaar te leven had en dit is ook uitgekomen.

Mijn hemelse Vader
Ondanks alles heb ik nu rust gevonden, mijn Vader is er altijd en ik kan altijd met Hem praten.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

In januari 2006 ben ik gedoopt, heel bewust met heel mijn hart gekozen om Jezus te volgen. Vooral verkondigen vind ik belangrijk, dat iedereen hoop mag hebben in deze gebroken wereld. Ik ben actief bezig met projecten zoals Prayer Station, Stichting Care-van en ik leid samen met mijn man een evangelisatie huiskring.

We zijn allemaal kinderen van één liefdevolle Schepper. Hij wil heel graag dat we thuiskomen en we hebben ook de taak om anderen over Hem te vertellen. Ik ben veranderd en wordt nooit meer hetzelfde.

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

8 Reacties aan “Lia”


  1. 1 Henry

    Hallo Lia,

    Wat fijn dat de Heere je opzocht heeft en dat de omkeer in jouw leven gekomen is. Het is heerlijk, dat je met je gehele hart ja gezegd hebt.
    Deze Vader geeft je past echte rust hé? Straal de goedheid van onze Vader maar door naar jouw omgeving.

    Uiteraard wens ik je Gods zegen toe.

    Henry

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 cor lips

    lia. geliefde zuster in de heer.
    de heer is zeer te prijzen.
    de heer zal nooit verlaten het werk dat zijn hand begon.
    VERTROUWENDE DITZELFE DAT HIJ DIE IN U EEN GOED WERK BEGONEN HEEFT
    DAT ZAL VOLEINDIGEN TOT OP DE DAG VAN JEZUS CHRISTUS. FILIPP.1:6.
    GOD’S RIJKE OVERVLOEDIGE ZEGEN TOEGEBEDEN.
    IN ZIJN GENADE VERBONDEN.
    cor.

  3. 3 Peter

    Lia,

    Wat een mooi verhaal van uit het geloof gezien.
    Toch vreemd dat mensen eerst door een hel moeten om tot het geloof te komen maar ik ben blij voor je dat je het nu hebt gevonden en hebt omarmd.
    Er is echt niemand op deze hele wereld zo trouw als God de Vader.
    Hij is altijd bij je en staat je met raad en daad bij als je dat nodig mocht hebben.
    Volg je hart en het Goddelijk licht en alles zal zijn zoals God het heeft bedoeld.

    Mvg, Peter.

  4. 4 Hans

    Hallo Lia,

    Een bekend spreekwoord luidt “Na regen komt zonneschijn”. Dat is duidelijk ook op jouw leven van toepassing, als ik het zo lees. God ziet – om de dagtekst van vandaag erbij te halen – onze ellende en kent de nood van onze ziel. Hoe wonderbaarlijk is Gods aanwezigheid in de duistere perioden van ons leven, hè? Maar hoe wonderbaarlijk ook voorziet Hij in onze noden nu we gered zijn, nu we in Zijn wil leven.
    Zelf zeg ik als variant op genoemd spreekwoord altijd: “Alle zegen komt van boven, de meeste regen valt ernaast”. God zegent ons overvloedig en dat maakt dat onze kommer en kwel meevallen. Het hoeft ons leven niet te bepalen in negatieve zin. Vind je ook niet?

    God zegene je als getuige van Christus!
    Hans

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 helma

    hallo lia
    een mooie getuigenis
    liefs helma

  6. 6 gebedsoverwinnaar

    beste Lia,

    dat je God hebt gevonden is echt geweldig!
    werp al je zorgen op Hem want Hij zorgt voor je!
    God wil je gaan gebruiken voor grote dingen!
    geef nooit op, Hij is bij je.
    hij is je papa.
    ik ervaar dat God jou echt wil gaan gebruiken voor vele mensen.
    wat je ook hebt meegemaakt.
    God kent al jouw tranen en al jouw verdriet.
    geef de hoop niet op en kom op papa’s schoot zitten.
    Gods Zegen

  7. 7 rachel

    Hoi Lia,

    Je hebt de beste keuze gemaakt die er is door Jezus Christus in je hart te vragen.

    Wat me vooral opvalt is dat je verkondigen heel belangrijk vind en dit ook uitwerkt in je leven. Heel mooi om dat te zien. In de evangelische kerk waar ik naartoe ga is evangelisatie een van de speerpunten. Ik doe regelmatig mee aan die activiteiten om mensen gered te zien en zoek allerlei mogelijkheden om mensen gered te krijgen.
    Ik ben dus heel verheugd dat jij op jouw manier ook bezig bent met hetzelfde werk. Mensen gered krijgen!

    Ik bid en hoop dat God er op een krachtige manier doorheen zal werken en vele zielen door jouw leven heen tot berouw en bekering komen.

    Ik wens je Gods zegen in alles toe.

    Hartelijke groet,

    Rachel

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 Renata

    Hoi Lia,

    Wat een mooi getuigenis !
    Wat ik mij afvraag is: ben je ook gelijk van die angst en paniek afgekomen ? Of speelt dat nog steeds een rol in je leven ?
    Ikzelf ben 5 jaar nadat ik tot geloof ben gekomen ziek geworden na een ernstige burned out en heb erge angstklachten gekregen.
    Nu na 12 jaar “stabiel” te zijn geweest zijn de angst en paniek nog heftiger dan ooit te voren, ik weet dat God bij mij is en van mij houdt, en ik geloof dat Hij mij kan genezen, maar soms gebeurd het ook niet. Heb je misschien een advies voor mij (medicijnen en psychologische bijstand heb ik al)

    Liefs, Renata

MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.