Gijs

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Hallo ik ben Gijs, en ik wil jullie vertellen wat God in mijn leven heeft gedaan:

Zo’n 23 jaar geleden kwam ik na een zeer moeilijke tijd in mijn leven tot geloof. Mijn huwelijk was stuk gelopen en echt alles ging fout. Ik kwam toen met een buurman aan het praten over een stuk op tv. Het was de bergrede van Henk Binnendijk van de Evangelische Omroep, en ik zat de eerstvolgende uitzending dan ook met nieuwsgierigheid te bekijken. Toen kreeg ik op mijn hart: “koop een Bijbel dan kun je zelf meelezen”. Zo gezegd, zo gedaan, ik naar een Evangelische boekhandel om een Bijbel te gaan kopen.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

De vrouw die daar toen was vroeg mij welke Bijbel ik wilde hebben. Wist ik veel, ik wilde een Bijbel waar ik zelf mee kon lezen met dat stuk op tv. “Oh,” zei de vrouw, “dan moet je een NBG vertaling hebben”, dus dat werd het. Ze vroeg me toen naar mijn naam. Ik had zoiets van: “hè wat is dit nu weer”, en vroeg haar waarom. “Nou,” zei ze, “dan zal ik voor je bidden”. Ik vond het goed en gaf mijn naam.

Op een gegeven moment kwam er ter spraken in een uitzending, dat wij volmaakt moesten zijn net als God volmaakt is. Nou, dat snapte ik niet. Het stond echt in de Bijbel, maar wie kan gelijk zijn aan God dacht ik nog. Ik bedacht: “Weet je wat ik ga naar die mevrouw in de Bijbelwinkel, zei zal wel weten wat daar de bedoeling van is.”

Dus ik kom daar, maar die mevrouw was vrij, er was nu een man. En ik dacht: “Ach wat maakt het uit dan vraag ik het aan hem, hij zal het ook wel weten.”

Nu zei hij me niemand kan gelijk zijn aan God maar we moeten wel trachten om zo volmaakt mogelijk te zijn. Al snel raakten we aan de praat over mijn leven, en mijn verdriet over alles wat er gebeurd was. Op een gegeven moment nodigde hij mij uit om naar zijn gemeente te gaan, de Baptisten gemeente in Arnhem. Ik zei meteen “nee, ik denk daar eerst nog over na”, bedankte hem en ging huiswaarts.

Maar bij mijn huis aangekomen zag ik een kennis van vroeger die ook gelovig was en we raakten aan de praat. Ik kon mijn verhaal vertellen, waarna ze mij ook uitnodigde om naar haar gemeente te komen. Ik vroeg haar welke gemeente dat was, zij zei me: “de Baptisten Gemeente hier in Arnhem”. Als door een kogel geraakt zag ik Gods hand in dit alles en ik besloot te gaan.

Binnen een jaar was ik gedoopt, en kwam ik door mijn kinderen ook weer in contact met mijn ex-vrouw. Zij kwam eens bij mij thuis zag hoe ik woonde, en zij had zoiets van: “Wauw, ik wil weer met hem verder”. Maar ik zei dat ik alleen met een christen wilde trouwen. Nou, dat kon hoor: binnen een paar maanden was zij christen en we hertrouwden, maar al na een jaar wilde zij niet meer naar de kerk toe. Ik ging nog wel, maar ook ik vond het niet fijn meer om te gaan want ik had weer huwelijks problemen. Ik bleef haar trouw, maar na een tijd van 3 à 3,5 jaar hield ik het ook voor gezien en ging ook niet meer.

Al de jaren daarna zong ik nog wel als ik op mijn fiets naar mijn werk reed, en terug naar huis. Allemaal opwekkingsliedjes die ik mooi vond.

Uiteindelijk jaren later in januari 2000 werd ik zo ontzettend ziek. Ik kwam in een ziekenhuis terecht, en ik lag op sterven. De artsen constateerde AIDS, en ik werd in een kunstmatige coma gelegd voor de zekerheid. Maar God in al zijn liefde liet mij niet sterven.

Ik kreeg zelfs een teken, een visioen: Er waren mensen aan het ruzie maken bij een afgrond, over wie er nou het beste geloof had. Daar kwamen ze dus niet uit, en ineens verscheen Jezus daar, en die zei: “Zal ik jullie nu eens en voor altijd laten zien wat het beste geloof is”, en Hij sprong zo in die afgrond en bleef hangen op een klein ruw houten kruisje vol splinters en met roestige spijkertjes in elkaar gezet. Dit was door een kind gemaakt, en Jezus zei toen wie het geloof van dit kind heeft die heeft het ware geloof. En al die andere tekenen zoals sikkels en sterren vielen in die afgrond. Ineens was het visioen over en ik huilde als een klein kind.

Mijn huwelijk liep weer op de klippen want mijn vrouw wilde niet meer voor mij zorgen. En zo kwam ik in het huis te wonen waar ik nu woon. Hier kreeg ik een redelijk contact met mijn buren die mij uitnodigden voor een dienst bij hun in de kerk, maar ik wilde niet. Uiteindelijk maanden later kwam ik in gesprek met die buurvrouw, en ik vertelde haar dat ik een prachtige film had gezien, namelijk Left Behind. “Nou “, zei ze, “wij hebben vanavond ook een film die net zo iets is kom je hem kijken?”

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ik ben meegegaan met hun en nog diezelfde avond kwam ik opnieuw tot geloof. Ik kreeg ook weer de behoefte om mij opnieuw te laten dopen, en dat is ook gebeurd.

Ik kan iedereen aanraden om ook al heb je het nog zo zwaar, en voel je jezelf nog zo verlaten door iedereen, God zal je nooit loslaten Hij houdt zoveel van jou dat Hij je altijd bij Zich wil houden, dus mensen bid tot God, dat Hij in jouw mag komen wonen, en dat Hij je zal reinigen van je zonden.

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

13 Reacties aan “Gijs”


  1. 1 Hans

    Hallo Gijs,
    Jezus zei al tegen de mensen om Hem heen dat Hij niet was gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Het christenleven gaat in principe wel over rozen, maar rozen hebben doornen. Dat heb jij duidelijk ervaren.
    Maar gelukkig heeft God jou steeds vastgehouden. Gelukkig ben je Zijn kind, die geeen stenen krijgt als hij om brood vraagt. Hij zal jou belonen voor dit wereldkundig maken van jouw getuigenis, daar ben ik van overtuigd.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 RIX

    Vet gave getuigenis!! Ik vind het altijd mooi om mensen in tijden van nood toch vol te zien houden. Ik vind het gaaf als mensen ondanks alles toch telkens weer open staan! Geweldig! Blijf dichtbij Jezus onze Heer. Hij zal je beschermen waar je ook gaat en Hij zal je kracht geven voor een goede toekomst!

  3. 3 kevin

    Geweldige getuigenis. (het is misschien een beetje cliché om dat te zeggen maar ja het is wel waar)

    God is zo geweldig en zend zoveel aardige en lieve mensen op je pad, die best vervelend lijken en je overal voor uitnodigen, maar uiteindelijk echt vet lief en gaaf zijn. Leuk dat je in de evangelische boekhandel in Arnhem komt. Ik kom er nu wekelijks en ervaar wat jij ervaren hebt en hopelijk nog ervaart. Een geweldige sfeer en ontzettend gave en lieve mensen.

    Verder hoop ik dat het goed met je gaat. Het gaat zo te lezen in ieder geval geestelijk heel erg goed met je en dat is heel belangrijk. Gods zegen voor vroeger, nu en in de toekomst.

  4. 4 Aartje

    Beste Gijs, dankjewel voor het delen van je ervaringen. God is groot, dat laat Hij zien door jou verhaal heen. Ook vandaag is Hij dezelfde als gisteren en morgen. ik bid voor je dat je dat vast zal mogen houden.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 gijs

    Allen die gereageerd hebben bedankt, het valt niet mee om te leven met zo’n ziekte, je wordt door veel mensen als een paria gezien en vele hebben al een oordeel over je klaar.
    Ik vraag God ook vaak waarom?
    Ook heb ik diabetes, deze ziekte is nu moeilijk onder controle te krijgen, ik ben zo moe, mijn internist zei me dat dit kan komen door een van de ziektes of medicatie, of zelfs door alles bij elkaar.
    God is de enige die me kan helpen, zolang als dat niet is genezen moet ik die medicatie blijven gebruiken.
    Gods zegen voor iedereen, en een gezegende dienst.

  6. 6 Sebo Hilberts

    Hallo Gijs,

    Je verhaal doet me zo sterk denken aan Job.
    Als je even de kracht hebt, moet je dat echt eens lezen.
    Ook hij verloor zo ongeveer alles en ook hij werd zo zwaar ziek dat z’n vrienden en kennissen zeiden: “Waarom ga je niet gewoon dood?!”
    Maar Job hield vol! Hij wíst dat God Zijn oog op hem had en hem zou verlossen!
    Moge de Almachtige God Zijn oog te aalen tijde ook op jou gericht houden en jou de kracht geven om dit alles te doorstaan.

    Sebo Hilberts

  7. 7 Ina V.H.

    Hoi Gijs,

    Wat een worsteling met je huwelijk en je gezondheid. Heel veel zegen, liesde, gezondheid en begrip toegewenst. Ina

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 margreet

    hoi gijs wat een geweldige getiugenis we mogen weten dat wat god met ons begonnen is niet los zal laten daarvav ben jij een levende getuigenis veel zegen en genade toegewenst en weet de heer is getrouw ook al begrijpen wij zijn wegen niet altijd gr margreet.

  9. 9 andré oord

    gijs.

    iemand heeft ooit eens tegen jouw gezegd:”Nu zei hij me niemand kan gelijk zijn aan God maar we moeten wel trachten om zo volmaakt mogelijk te zijn”. daar ben ik niet mee eens. punt Jezus is de zoon van God en Hij heeft ons geeft ons mensen de gelegenheod om een – broeder – van Hem te zijn. wij zeggen vaak soort zoekt soort, Jezus wil mensen bij zich hebben die net zo geleefd hebben als Hij, dus niet trachten maar doen. op de site van cgn.nl kun je meer lezen over het leven van Jezus en dat het mogelijk is om ook zo’n leven te krijgen.
    Gods zegen André

  10. 10 Hes

    Meer dan je best kan je niet doen toch?!
    Jezus wil toch gewoon ménsen bij zich hebben, omdat hij van ze houdt ?
    Maakt wat dat betreft voor hem toch niet uit hoe je je gedraagt, dat maakt zijn liefde niet meer of minder…

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  11. 11 Alieke

    Hij is toch voor onze zonden gestorven? Als we geen zonden meer deden, heeft Zijn kruisdood dus geen nut meer voor ons. Wij blijven mens,dus met zonde, maar kunnen wel meer op Hem gaan lijken door Zijn Geest die ons helpt om meer op Hem te gaan lijken. Ik vind het erg jammer dat er zo’n discussie onder iemands getuigenis gevoerd moet worden..
    Gijs, heel veel sterkte en Gods zegen in je verdere leven!

  12. 12 corine

    God heeft ons gemaakt! ons rond gedraaid in Zijn handen, van alle kanten bekeken, ons schoongepoetst tot we glansden en toen gezegt: zo is het goed! God weet wie wij zijn!

    Beste Gijs,
    Bedankt voor je getuigenis! Het is voor mij goed te weten dat God in onze worsteling met het leven altijd bij ons is en ons nooit in de steek laat!

  13. 13 arno

    ik ben dat kind 🙂

    belgie

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.