Herman

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Mijn naam is Herman, ben bijna 52 jaar, reeds 30 jaar gehuwd en heb 7 kinderen en bijna 4 kleinkinderen. In het dagelijks leven ben ik christen, 7 dagen per week en 24 uur per dag, en om in mijn onderhoud te voorzien ben ik ook nog ondernemer.

Ik ben in een ongelovig gezin opgegroeid. Ik was ongeveer 19 jaar toen ik voor het eerst van Jezus hoorde. Ik heb gevaren op de wilde vaart en toen ik ongeveer 19 jaar was dronk ik veel sterke drank – soms wel zes flessen per week. Toen ik 21 jaar was, vond ik een hele lieve vrouw en wij zijn toen in de kerk getrouwd. De dominee gaf mij de bijbel en vertelde erbij dat ik erin mocht gaan lezen. Ik ben iemand die iets goed wil doen of helemaal niet. Ik zei tegen God: “Ik ga bijbel lezen en bidden en als ik U niet ervaar dan stop ik er weer mee”. Ergens was er iets dat me aantrok in de bijbel want ik ben blijven lezen.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Op een gegeven moment, december 1981, toen was ik 25 jaar was er iemand bij ons en die vertelde dat hij soms naar boven ging, knielde, ging bidden soms een uur of anderhalf. Dat vond ik heel erg lang en eerlijk gezegd nu nog. Maar het woordje knielen sprak mij enorm aan, dat had ik nog nooit gedaan. Die avond heb ik een bewuste keuze gemaakt om Jezus te volgen, ik werd wederom geboren een heel nieuw mens. Ik dronk in die tijd 3,5 liter berenburg in de week en God maakte me duidelijk dat ik daarmee stal van mijn gezin. Ik ben er accuut mee gestopt. God maakte me op die avond ook duidelijk dat Hij mij ging gebruiken om het evangelie uit te dragen, al wist ik toen nog niet hoe.

Inmiddels mag ik sinds 1993 de boodschap brengen, ik heb bij ons in de samenkomst de tienerclub voor een periode van bijna 1o jaar gedaan. Ik mag weten een kind van God te zijn en wil graag dat de schare der verlosten groot zal zijn.

De mogelijkheden die mij geboden worden gebruik ik ervoor, ik heb zelf een website waarin ik mijn predikingen zet.

Mijn leven is, sinds ik christen ben, wel heel erg veranderd. Hoe dichter je bij de Here Jezus leeft en hoe meer als je voor Hem doet des te groter zijn de aanvallen maar wij mogen weten in dit alles zijn we meer dan overwinnaar met Hem die ons heeft liefgehad. Vroeger leefde je voor jezelf maar nu je Jezus hebt ontmoet dan krijg je dezelfde bewogenheid die Jezus ook had. Je ziet een wereld die Jezus nodig heeft en daar wil ik graag aan mee werken.

Wat heeft God aan mijn karakter veranderd, wederom geboren betekent toch uit de Geest geboren worden. Ik was driftig – geen ruziezoeker, maar ging het ook niet uit de weg. Als er dan ruzie was, en ik had een mes bij me, kon het mij niet schelen om er iemand aan te steken. Maar zelfs in mijn onbekeerde toestand heeft God mij behoed: een paar maal heb ik op iemand ingestoken dat net langs zijn keel ging.

Ik ben inmiddels 27 jaar verder en God heeft heel veel van mijn drift weggenomen maar het blijft een strijdt die je tegen je eigen vlees moet strijden. Ik heb niet meer gevochten sinds mijn bekering maar wanneer er onrecht wordt gedaan dan kan ik daar heel erg slecht tegen en dan moet je soms op je tong bijten. God heeft mij geleerd om te leren incasseren en het bij Hem te brengen. Hij leert mij om ermee om te gaan.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Als wij het geloof willen gebruiken om geen strijd meer te hebben en een leven willen leiden dat alles voor de wind gaat, zal het een teleurstelling worden. Maar als wij geloven dat wij in Hem kracht ontvangen om de strijd en de problemen te kunnen dragen dan zijn we aan het goede adres.

Ik wens u allen Gods rijke zegen toe.

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

5 Reacties aan “Herman”


  1. 1 Bas

    Herman
    Dank je wel voor je getuigenis.
    Het spreekt mij wel aan. Zelf heb ik jaren geleden voor de Heer gekozen, en mag ik weten dat Hij heel dicht bij mij is en voor mij en voor mijn vrouw zorgt.
    Ondanks al die jaren ervaar ik ook nog steeds de moeite van bijbellezen en stille tijd houden.
    Iedere keer weer zijn er dingen die mijn concentratie verstoren als ik mijn aandacht op Zijn woord richt.
    Ik ben daarom ook blij met dit leesrooster. Al kost het me moeite de eerste tekst is altijd raak en spreekt me aan. Ik mag deze als het ware zien als een rhema woord voor de dag waarop hij geplaatst is.
    Daarnaast weet ik en ervaar Gods liefde en nabijheid sterk. Maar ik wil gewoon meer ! Ik wil echt op een manier Gods woord kunnen lezen dat het me echt boeit en dat me er te volle op kan concentreren.
    Aan de andere ervaar ik heel veel van Zijn goedheid in mijn leven.
    Gods Zegen voor jouw en je gezin
    Bas

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 herman

    Bas,
    Bedankt voor je bericht, Als je de bijbel gaat lezen met de gedachte dat je zondag ergens een boodschap moet brengen dan ga er dieper over na denken wat zegt dit woord. Ik spreek zelf elke zondag en vind het heerlijk om, nadat ik samen met mijn vrouw de bijbel heb gelezen en gezamelijk hardop bid, het woord te overdenken waar ik het in mijn boodschap over ga hebben. Je hoeft geen grote stukken te lezen maar zoek de diepte ervan. Wat ook mooi is als achtergrond is de “Sleutels tot de Bijbel, Een uniek overzicht van alle bijbelboeken; David Pawson; 9789059691162; Stichting Opwekking, Putten.”
    Ik wens je Gods rijke zegen toe en wij zullen voor jou en je gezin bidden dat God je zijn diepte laat zien.
    Gods zegen Herman

  3. 3 Betsie

    Hoi Herman,

    Heb je getuigenis gelezen, en ben er enorm door bemoedigd, ook omdat het met veel dingen overeen komt met mijn leven. ( Ook wat wij als gezin samen hebben meegemaakt)
    Wil je daarom ook bedanken voor deze getuigenis.
    Heb er veel aan gehad.
    We willen ook jullie Gods rijke zegen toewensen voor je hele gezin.

    Groetjes Johan & Betsie

  4. 4 Bas

    Hallo Herman,
    Ik wil je even laten weten dat Gods nabijheid en liefde echt sterk ervaar. Hij is die een stuk verdieping heeft gebracht,waardoor ik zijn woord nu meer tot mij kan laten indringen, en het is echt heerlijk om met Hem mijn Heer te mogen wandelen en te voelen Zijn warmte en zorg ook voor mij.
    Ik wens jouw van harte Gods zegen en shaloom toe voor jouw en je gezin

    Bas

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 Hans

    Alhoewel ik niet echt een klasieke muziek liefhebber ben,kan ik toch een paralel trekken tussen het luisteren naar muziek en het lezen van de bijbel,bij muziek is het zo dat je het welaardig vind klinken ,maar hoe meer je luisterd hoe mooier het gaat klinken,je hoort het onderscheid tussen de verschillende instrumenten,samen klinkt het geweldig,zo is het ook met het lezen van de bijbel ,hoe meer je leest hoe beter je alles begrijpt,het gaat je zelfs als muziek in je oren klinken,het enige verschil met muziek en de bijbel als je de muziek gaat waarderen, is dat eigenlijk alles, lees je de bijbel levert je dat het eeuwige leven op.

MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.