Jacoba

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Even voorstellen

Mijn naam is Jacoba en ik woon in Zwolle. Ik ben geboren in juni 1983. Bijna mijn hele leven heb ik in Zwolle gewoond.

Waarom zit satan
mij toch steeds
op de hielen?
Vanaf mijn 13e tot mijn 21e heb ik in verband met mijn blindheid in Zeist gewoond op Bartimeüs. Dat is een instituut voor blinden en slechtzienden. Ik verbleef daar op een internaat. Van mijn 7e tot mijn 13e ging ik iedere dag met de taxi op en neer.
Op mijn 21e ben ik na veel problemen daar in Zeist weer in Zwolle komen wonen. Aangezien ik nog geen eigen onderkomen had ben ik eerst bij mijn broer en schoonzus gaan wonen,vervolgens bij mijn ouders, daarna bij mijn oom en tante en later weer even bij mijn ouders. In die tijd ben ik gaan knokken voor een urgentie om een huisje te kunnen huren. Daar woon ik nu al weer zo’n 3 jaar.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Mijn kerk

Zo ongeveer 100 meter naast mijn flatje staat een kerk. Omdat ik niet echt met het geloof ben opgevoed ging ik daar ook niet naar toe, want ja, wat moest ik daar nou? Ik hoorde op een dag op de radio een korte reportage over deze kerk. Dat was op een zondagmorgen. Ineens kreeg ik de impuls om er naartoe te gaan, hoewel ik eigenlijk niet wist wat ik kon verwachten. Al met al ben ik daar nu bijna twee jaar te gast. Zo voelt dat niet trouwens.
Omdat ik me meer in het geloof wilde gaan verdiepen, heb ik eerst de Alpha-cursus gevolgd. Die beviel zo goed, dat ik daarna ben doorgegaan met de Emmaüs-cursus. Na verloop van tijd heb ik God en Jezus wel een stuk beter leren kennen. Ook de bijbel lees ik nu meer en begin behoorlijk wat basiskennis te kweken.

Mijn probleem en Gods oplossing

Ik had alleen een probleem. Het was me opgevallen dat, zodra ik de bijbel pakte of op een andere manier met het geloof bezig ging, ik heel angstig werd. Ik had dan het gevoel dat iemand me stond te begluren en me waarschuwde dat ik dat niet mocht doen.

Tijdens de infoavond van de Emmaüs-cursus heb ik dit te kennen gegeven aan één van de kringleiders. Zij vatte het idee op om met me mee te gaan naar huis samen met de andere kringleiders en daar mijn hele huis door te bidden zodat het weer rustig zou worden. Toen we eenmaal thuis aankwamen bekroop dat angstige gevoel me weer. Toen begonnen ze met bidden tot God en Jezus. Ze baden of de satan verjaagd kon worden uit mijn huis en dat door heel het huis heen engelen konden komen.
Tijdens het gebed hadden ze mij bij de hand en ik voelde me zo warm worden, zo vredig! Haast onbeschrijflijk. Heel mijn huis was rustig geworden. Alleen voelde ik wel, dat zodra we ergens kwamen om te bidden dat de satan zich als het ware gewoon schrap zette en dus niet wegwilde, maar hij heeft verloren!!!!! Net zoals altijd. Nu kan ik dansend door het huis met een bijbel zonder een greintje angst. Zo heerlijk is dat!

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Tweede poging van satan mislukt!

Maar later kwam ik door een foutieve link op internet op “the church of satan”. Ik was zo bang! En mijn computer liep gelijk vast. Ik heb gebeden of God me wilde helpen om niet meer bang te zijn. Direct na mijn gebed was ik volkomen kalm.
Ik heb ook aan God deze vraag gesteld: Waarom zit hij (satan) mij toch steeds op de hielen? Vanaf die tijd ben ik altijd kalm en kan ik zelfs, als ik weer verkeerde energieën in mijn huis voel, ze verdrijven door de naam van Jezus aan te roepen.

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

4 Reacties aan “Jacoba”


  1. 1 fredie

    Jacoba .wat heerlijk dat e ook zelf je huis en omgeving vrij kunt bidden!.Ga door;bid waar je komt(andere pekken)de Geest van God ook op scholen en werk en openbare gelegenheden vrij.Wantje hebt talentomht te voelen!!en autoriteit.en lees zelf en laat je door Gods Geest onderwijzen.ik die allevens lang nar de kerk en later gemeente ga ben niet zo als jij! kijk en omdat jij de krcht van God heb en daarom is s.bang.
    wilje ma mailen?graag
    Gods Zegen, vriendelijke groeten,
    F

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 Koos

    Shalom Jacoba, dank voor je mooie geschiedenis. Het heeft mij ontroerd. Jezus is ook altijd heel dicht bij jou. Hooglied 4 vers 7 is Zijn ‘getuigenis’ ook over jou.

  3. 3 Liesbeth van Holstein

    Hoi Jacoba,

    Geweldig dat je bevrijdt bent van de satan, en dat je nu voluit kunt genieten. Jezus heeft beloofd in zijn woord dat Hij bij ons is tot de voleinding van de wereld, Hij zal ons geenszins verlaten, wat een belofte en als het eens moeilijk wordt, mogen wij daarop bouwen op die belofte, want Hij verhoort niet alle gebeden, maar komt wel al Zijn beloftes na, dat heeft Hij beloofd en dat doet Hij, prijs de Heer

    groetjes Liesbeth

  4. 4 Lenie Crezee

    Hallo Jacoba,
    Ja de Here Jezus is overwinnaar. Hij heeft alle macht in de hemel en op aarde en zelfs onder de aarde.
    Dat staat in de Petrus brief, dat de Here Jezus over alle machten en krachten heeft gezegevierd toen Hij opstond uit de dood.
    Dus hoeft je niet bang te zijn. De duivel is een leugenaar hij liegd altijd.
    En de Here Jezus is de waarheid en alles wat Hij doet is goed en waarachtig.
    Geweldig he. Dank je wel dat voor je getuigenis en blijf volharden het goede te doen. Groetjes Lenie.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.