Ben

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Mijn naam is Ben. Ik ben geboren in 1961. In de zomer van 2006 ben ik tot bekering gekomen en ik ben in 2007 gedoopt.

Gods aanwezigheid ondanks mijzelf

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Jaren geleden ben ik verliefd geworden op een vrouw uit mijn omgeving, die enkele maanden daarvoor door haar man verlaten was. God heeft ingegrepen. Hij heeft er een stokje voor gestoken dat dit tot een relatie is gekomen of een breuk heeft kunnen veroorzaken in de relatie met mijn vrouw. Mijn huwelijk toentertijd was aardig uitgehold – maar ook hier heeft een enorm herstel plaatsgevonden. Er waren een paar “toevalligheden” die niet toevallig waren, die voorkwamen dat ik in een hopeloos net verstrikt raakte. Dit was voor mij de eerste keer dat ik zeker wist dat God in mijn leven ingreep.

Enige tijd later dreigde mijn werkgever in een situatie te komen, waarbij het onmogelijk zou zijn om de primaire bedrijfsactiviteit verder te mogen uitoefenen. Op dat moment zat ik tegen de grens van overspannenheid aan. Ik ben toen gaan bidden en God heeft geantwoord: Hij heeft mij kracht gegeven om precies datgene te doen, wat nodig was om de weg voor mijn werkgever weer vrij te maken. Ik wist dat ik daar zelf nooit toe in staat zou zijn geweest. Dit was voor mij de tweede keer dat ik wist dat God in mijn leven ingreep.

Bekering

In mijn nood heb ik gebeden en beloofd dat ik weer naar de kerk zou gaan. Mijn beide broers waren vrij radicaal tot geloof gekomen in dezelfde kerk (Jefta, Breda). In de tijd dat ik weer terug wilde naar een kerk, besloot ik eerst eens te gaan “spioneren” bij deze kerk om te kijken wat daar allemaal voor “rare” dingen gebeurde, waardoor mijn twee broers werden “gevangen”.
De eerste preek sloeg bij mij in als een bom (De verloren zoon). De tweede ook, tot ik een week of vijf later de moed kon vinden om het vertrouwen op mijn eigen ratio ondergeschikt te maken aan de leiding van Jezus Christus in mijn leven.

Nooit meer hardlopen

Het leven na mijn bekering ging met vallen en opstaan. Zo had ik altijd de gewoonte om zo’n 2 à 3 keer per week 10 tot 15 km te gaan hardlopen om een beetje slank en fit te blijven. Een jaar na mijn bekering merkte ik steeds dat ik na het hardlopen opvallend bloedverlies had in mijn urine. Hiermee ben ik naar de huisarts gegaan en deze constateerde dit ook. Omdat dit een voorteken kan zijn van zeer ernstige kwalen, ben ik onmiddellijk doorverwezen naar een uroloog welke uitgebreid onderzoek heeft gedaan. Die stelde vast dat ik een vergrote prostaat had. Door het schokken tijdens het lopen werd deze dermate geïrriteerd dat door inwendig schuren bloedingen ontstonden. Hij vertelde mij dat ik nooit meer zou kunnen hardlopen zonder bloedverlies en zeker geen lange afstanden.

God grijpt in

In ongeveer diezelfde periode heeft God mij laten zien dat er zich in mijn leven onreinheden bevonden, waar ik mij van moest bekeren. De meest belangrijke daarvan was een internet verslaving. Ik was op zoek naar opwinding en was toen nog in de veronderstelling dat – zolang je bepaalde grenzen niet overschreed – het nog redelijk acceptabel en onschuldig was. Het hield mij echter stevig in zijn greep en eigenlijk was ik bezig om mijn denken te vergiftigen.

God stuurde mij naar een mannenconferentie van de stichting “Herstel” in Zeewolde. Hier werd mij kristalhelder duidelijk gemaakt wat er allemaal fout ging in mijn leven. Ik moest resoluut stoppen met het zoeken van opwinding en dat zou ik alleen kunnen als ik daarbij mijn vertrouwen volledig op Jezus Christus zou stellen. Jezus heeft mij onmiddellijk daarna gedurende een aantal maanden volledig bevrijd van deze verslaving.

In de gemeente waar ik naar toe ga, wordt ook gebruik gemaakt van huisgroepen. De leider van “mijn” huisgroep vroeg mij op een avond hoe ik mijn stress van het werk af reageerde. Ik vertelde hem dat ik niet meer mocht sporten en als gevolg daarvan fors op mijn lijn moest letten – ik was al zo’n 5 kg aangekomen.
Hij vertelde mij dat hij mij komend weekeinde vroeg in de ochtend zou ophalen om te gaan hardlopen. We hebben toen 3 km gelopen. Deze afstanden zijn steeds meer geworden en ik heb totaal geen problemen meer gehad. God is een geweldig Heelmeester.

Aan de start van de zevenheuvelenloop – Ben in het blauw

Hij heeft mij bevrijd van onreinheid en gebondenheid waar deze kwaal, zoals ik later ben gaan begrijpen, het gevolg van is geweest.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ik kan weer lopen!
Ik heb mij vervolgens, samen met mijn huisgroepleider, ingeschreven voor de zeven heuvelen loop in Nijmegen (15 km in de heuvels) en heb deze zonder problemen uitgelopen. De week daarna heb ik in mijn kerk hierover getuigenis gegeven.
En Zijn heling is bestendig! Een jaar later heb ik deze loop weer zonder problemen gelopen. Inmiddels heb ik al twee keer een halve marathon gelopen en loop nu dus probleemloos meer dan 20 km! God is groot!

Het t-shirt wat ik droeg tijdens de loop

De enige reden dat ik nog geen hele marathon gelopen heb, is dat ik te weinig tijd heb om hiervoor te trainen…

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

5 Reacties aan “Ben”


  1. 1 Maaike

    Hoi Ben,

    wat is het toch fijn om je te kunnen wentelen in je geloof he. God is zo goed en kan alles. We hoeven het alleen maar te vragen. Het trainen is nog een vraag: denk je dat je, als je maar genoeg vertrouwt op God, dat je dan ook ongetraind een flinke inspanning kunt verrichten?

    Groet van Maaike

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 Ben

    Hoi Maaike,

    Met Gods kracht is alles mogelijk. Ik denk echter niet dat het de bedoeling is om domme dingen te gaan doen. Als ik bijvoorbeeld zou inschrijven voor een Marathon en die ongetrained zou gaan lopen, waarom zou God mij dan kracht moeten geven om hem uit te lopen? Ik hoef of mag zijn hulp niet te beproeven. Als ik echter wandel op Gods pad en hem dien, en ik heb kracht nodig om te mogen dienen in Gods plan, dan twijfel ik er niet aan dat ik bergen kan verzetten, door Gods kracht. Lees eens Psalm 91!

    Groet,
    Ben

  3. 3 Ben

    Hallo allemaal.

    Ik wil nog een kleine aanvulling geven.
    In april 2011 heb ik de Marathon van Rotterdam gelopen
    In oktober 2011 heb ik de Marathon van Eindhoven gelopen
    Na beide evenemtenten geen andere klachten gehad dan wat spierpijn en een blaar 😉

    Als God genezing geeft, dan is deze totaal!

    Ben

  4. 4 ben rotterdam

    Hallo:
    Mij naam is ben en ik kom uit Rotterdam

    Nu alweer bijna 19 jaar geleden verloor ik mijn vrouw en beide kinderen met een auto ongeluk, waardoor ik god de rug toe keerde.,
    Waarom god waarom was de vraag.
    Jaren was ik alleen totdat ik een instrument van god leerde kennen
    ook een dame uit Rotterdam genaamd Noor waar ik inmiddels een zeer goede vriendschap mee heb.
    Deze dame heft in opdracht van god mij terug gebracht nar het geloof, waar ik super blij mee ben.
    Ik koet wel vertellen dat ik van hot naar het zwierf en dat Noor mij enkele weken heeft opgevangen bij haar in huis.
    ongeveer een maand of twee later kreeg ik zelf een woning toegewezen, maar had geen rooie cent om het in te richten dus daar stond ik met helemaal niets maar dan ook echt niets.
    Maar opeens kwamen er mensen op mijn pad mensen die ik niet eens kende.
    De enen kwam met geld voor behang de ander met geld voor vloerbekleding van weer andere n]mensen kreeg ik een wasmachine koelkast een tv en ga zo maar door.
    Ik ben er dus van overtuigd dat dit beslist geen mensen werk is geweest maar het werk van god die daarvoor zijn instrumenten op mijn pad stuurde om mij te helpen.
    Maar het instrument Noor ben ik de rest van mijn leven heel maar dan ook heel erg dankbaar.
    Ik kende Noor enkele weken toen ze me mee uit vroeg om ergens iets te gaan eten in het pannenkoekhuis is Barendrecht,
    na het eten zijn we een stukje gaan wandelen en opeens zegt ze tegen me bij een bankje zonder rugleuning kom we gaan even bidden,
    we gingen zitten en Noor legt haar hoofd tegen mijn voorhoofd pakt mijn handen en doet haar gebed.
    Na dit gebed zijn we opgestaan en ik heb daarna uren lopen huilen
    dus ben duidelijk aangeraakt door God een heerlijke ervaring,
    Kort daarna heb ik me bewust laten dopen bij de pinkstergemeente in Dordrecht.
    Ik ben blij dat ik weer terug ben bij God
    En Bid voor Noor en al mijn zusters en broeders dat ze het net zo goed mogen hebben binnen het geloof dan wat ik nu ervaar.
    Amen

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 gine guffroy

    Halo Ben, een heel mooi verhaal… Godszegen!!!!

MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.