Hermien

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Hallo, ik ben Hermien,

Het beste is dat ik maar vanaf het begin vertel, wie ik was en nu ben. Ik ben nu 65 jaar en kan wel zeggen dat ik door de jaren heen wat levenservaring heb opgedaan.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Geloofswegen

Bij ons thuis was er nogal wat verdeeldheid wat het geloof aanging.
We waren thuis met zes kinderen. Mijn vader was Zevendedagsadventist en meende dat alles om de sabbat draait. Mijn broer ging naar een Pinkstergemeente, voor hem ging het alleen om Pinksteren. En dan mijn moeder die stil haar weg ging naar de Gemeente Gods.

Maar er werd wel elke dag samen braaf uit de Bijbel gelezen. En zoals het toen ging moest je elke zondag mee naar de kerk. De kinderen gingen met moeder mee. En de anderen gingen ieder hun eigen weg.

Zelf zag ik dat geloof niet zo zitten en volgde mijn eigen wegen, waardoor ik best wel verkeerde keuzes gemaakt heb, waar ik dan ook later de gevolgen van heb moeten ondergaan.

Mijn eigen weg

Ondertussen was er iets in mij toch op zoek naar God. Toen ik weer eens zo in de knoei zat riep ik uit het diepst van mijn wezen tot God en vroeg Hem wat ik nu moest geloven. Als U werkelijk bestaat laat U zich dan zien!

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ik kwam in zo’n diepe duisternis terecht dat ik dacht dat ik dood zou gaan. Alles was lelijk en zwart. Ik besefte toen dat het mijn eigen zonden waren die scheiding maakten tussen God en mij. Vervolgens werd die zwarte sluier van mij weggehaald en kwam ik in een wonderbaarlijk licht terecht dat mij helemaal doorgrondde en mij met zoveel liefde overspoelde… Alles werd nieuw.
Ik was toen 36 jaar. Deze liefde heeft mij niet meer verlaten tot de dag van vandaag.

Waar het op aan komt? Waar je ook gaat, kijk niet naar mensen, maar zoek Jezus. Hij is de weg. Hij wacht op jou.

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

4 Reacties aan “Hermien”


  1. 1 Michel Eduards

    Gods zegen aan u Hermien blijf volharden in het geloof.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 Ella Souisa

    Hij is de weg-,de waarheid en het eeuwige leven, wie in Hem gelooft en vertrouwd zal nooit verloren gaan..! God bless you, Hermien.

  3. 3 Albertje

    Lieve Hermien,

    Kijk niet naar mensen, maar zoek Jezus. Hij is de weg. Hij wacht op jou.

    Dankjewel, want dit is mijn grootste struikelblok….

    Heel veel zegen, Albertje

  4. 4 diana de Vries-severijns

    Hallo…,
    Mijn naam is diana de Vries-Severijns. Ik heb besloten dat ik in juni 2008 onze Heer Jezus opnieuw in mijn hart heb aangenomen. Hij heeft mijn leven tot Zijn kind opnieuw gemaakt. Hij heeft me weer gered toen ik Hem moest roepen. Ik kon niet anders, want ik wist dat God mij weer gelukkig kon maken. (En nu nog steeds). Ik ben 100% helemaal bekeerd. Een kind van God te zijn is het heerlijkste wat er in wereld bestaat. Ik wilde Bert over mijn bijbel iets vragen, want ik wilde het evangelie meer weten. Dan kan hij een blijde mailboodschap van God aan mij vertellen. Als ik mijn bijbel niet goed begreep of zo, kon hij mij eenvoudig uitleggen. Ik ben God en ook Bert erg dankbaar dat God weer in mijn leven heb. En ik ben ook erg dankbaar dat ik zelf een echte christin ben. Het evangelie heeft mij werkelijk tot een gelukkig vrouw gemaakt. Ik zal over mezelf iets vertellen. Ik ben de enige doof in onze werkleer-afdeling. Onze collega’s praten altijd samen met elkaar op het werk. Ik kan hen niet volgen. Ik kan met onze collega’s niet goed communiceren—> vooral sociale contacten . Want ik kan een gesprek van andere mensen in mijn geheugen niet goed opslaan of vasthouden. Omdat ik ‘wat gesproken’ weer snel vergeet. want ik kan mijn aandacht moeilijk op iets richten. Ik voel me wel vaak alleen. Maar ik kan in mijn gedachten met Hem altijd praten. Hij begrijpt mij wat ik bedoel. Hij geeft mij een warm gevoel in mijn hart. Ik bid weleens met mijn gevouwen handen onder mijn tafel. Ik voel me…God binnen in mijn hart leeft. God werkt Zelf veel liefde in mijn hart. Ik kan niet beschrijven hoe ik me voel wat Gods liefde in mijn hart zo heerlijk. Ik verlang nog steeds naar Gods liefde. Het contakt wat ik ervaar met God is echt heel fijn. Ik voel me niet echt alleen, want God is altijd bij mij. Hoe weet ik dat? ‘Zijn naam is:’Ik ben Die ik ben’, was het antwoord.(Exodus 3:14-15).
    God zegt tegen iedereen:’ Ik ben er, Ik zal er zijn’. Dat betekent:’God is er altijd bij mij en ook bij mensen’. Heerlijk om te weten.

    Diana de Vries-severijns

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.