José

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Ik ben José van Keulen, ik ben 47 jaar. Ik ken God nu bijna 2 jaar en ik kan alleen beamen dat een leven met Hem geweldig is. Niet dat het altijd halleluja is, maar Zijn genade is voor Eeuwig.

Vóór ik God leerde kennen was het leven voor mij helemaal op. Als kind ben ik misbruikt door mijn vader tot mijn 18e jaar toe. Ik was blij dat ik kon trouwen en het huis uit kon gaan. Al vlug kreeg ik kinderen, een dochter en een tweeling, allebei jongens.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ná de tweeling was er schade in mijn buik ontstaan wat netjes in orde gebracht werd, maar toen de artsen dat uitvoerden bleek ik zwanger te zijn. Uit angst dat mijn buik, die toch helemaal open is geweest van heup tot heup, het niet meer zou houden, moest er een abortus plaatsvinden. Ná de abortus kreeg ik nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hierna begon ik pas echt te tobben, ik heb in dat jaar 6x in het ziekenhuis gelegen met wat bleek: baarmoederhalskanker.

Al met al verliep de genezing vrij moeizaam, toch heb ik de draad gewoon weer opgepakt. Ik ben gaan werken en leren en de jaren gingen voorbij met traumatische ervaringen. Telkens dook dat op als ik het moeilijk had.

Mijn leven had ik helemaal niet lief, alleen mijn kinderen, dáár leefde ik voor en dat opvullend met mijn werk kreeg ik de dagen rond. Tot het moment dat mijn dochter, die een studie volgde om rechter te worden of de advocatuur in te gaan, verslaafd raakte aan de cocaïne. Dat was de druppel die ervoor zorgde dat mijn leven instortte. Ik ben haar ongeveer 2 jaar totaal uit het oog verloren.

Voor mij was die tijd een hel op aarde. Toch kwam mijn dochter weer op het rechte pad. Toen mijn 3 kinderen allen weer naar tevredenheid thuis woonden, mijn dochter was toen 23 en mijn zonen 21, wilde ik weg vanwege onvrede thuis en zocht een jeugdvriend op. Ik ben een aantal weken weggeweest, maar toen ik hoorde dat mijn kinderen het niet aan konden dat mama weg was ben ik teruggegaan.

Niet voor mijn man waar ik al jaren niet van hield. Ik wilde alleen nog maar werken, werken en nog eens werken, zodat ik niet hoefde na te denken. Ik heb me laten overplaatsen in een andere functie in een andere plaats, waar ik Esther tegen kwam, mijn bazin.

Ik had in de gaten dat Esther gelovig was en had daar werkelijk niks mee, maar die baan accepteren bood mij meer ruimte om te kunnen ontwikkelen. Je leert elkaar wat kennen, mijn karakter was niet menselijk meer en ik streefde er naar om bij de directeur van dat bedrijf indruk te maken en in de gunst te komen. Ondertussen begon Esther steeds te vertellen over God, maar ik kapte haar telkens af. Ik bleek zo gemeen te zijn dat Esther vaak huilend thuis kwam.

Esther en haar man gingen voor mij bidden. Ik wist natuurlijk van niks. Esther bleef vertellen over haar God en ik werd nieuwsgierig naar haar eenvoud. Want ik was alleen maar bezig met geld uitgeven aan dure dingen, ik had zelfs siliconen aan laten meten, want ik wilde er goed uitzien. Al met al werd ik jaloers op Esther en ging ook naar haar verhalen luisteren, tot ze mij uitnodigde om mee te gaan naar haar Jozua-gemeente in Alblasserdam.

Nou dat was een bijzondere ervaring, er kwam zo’n warme deken over me heen en mijn hart van steen vervulde God voor een hart van vlees. Toen we elkaar weer zagen op het werk, vroeg ik aan Esther: “Mag ik jouw bijbel een keer zien?” Esther bracht haar bijbel mee. Ik ging erin lezen en er gebeurde wat met me: ik werd vervuld van liefde.

Esther vroeg of ik ook een bijbel wilde hebben waarop ik als antwoord gaf: “Ja, heel graag, als het er maar één is met grote letters dan kan ik hem ook lezen in bed.” En wat bleek, Esther had voor mij een bijbel bij zich met grote letters. Wauw, toen gingen mijn tranen die ik in geen 3 jaar meer vergoten had te stromen tot op de dag van vandaag, mijn hart is geraakt.

Ik mag ervaren en getuigen dat God groot is en dat God een God van wonderen is. Mijn leven met God is één en al getuigenis. Jammer dat ik daar niet de ruimte voor heb om dat allemaal te vertellen. Ik volg de Heer met mijn hele hart en ziel, ik hou van Hem, Hij leeft in mij, ik heb mijn leven afgelegd om Hem te dienen, die ik lief heb. Hij heeft mij liefde gegeven voor alle mensen, ook voor mijn man, waar ik veel van hou, ook al is het niet altijd makkelijk.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ik bid tot God dat Hij allen mag aanraken zodat we kunnen LEVEN vanuit Zijn leven en liefde. HIJ IS GROOT EN NIET TE OMVATTEN ! Hij is mijn Heer en Heiland, dank U Here Jezus om wie U bent, dank U Heer dat U mij riep nog vóór ik naar U vroeg!

Heel veel liefs en Gods Zegen, José van Keulen

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

9 Reacties aan “José”


  1. 1 Hans

    Zo, José, wat een krachtig getuigenis is dit! Hoe genadig is God, dat Hij ons welkom heet als wij de deur van ons hart voor Hem open doen…
    En weet je, mijn ervaring is dat Hij al het negatieve uit ons oude leven kan gebruiken ten goede. Dat wij anderen mogen bereiken met ons getuigenis, opdat ook zij gered worden uit de duisternis van het leven. En dat geldt ongetwijfeld ook voor jou…

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 Caroline

    José, wat een geweldige getuigenis. Ik ben zo blij voor je. Nu mag je een arbeider in Gods wijngaard zijn door met je getuigenis anderen te vertellen hoe Groot en Liefdevolle God wij hebben. Gods zegen toegewenst!!

  3. 3 Aartje

    Goed van je José dat je jouw verhaal deelt, een bemoediging voor anderen! Gods zegen voor jou en allen die je lief zijn.

  4. 4 Roelien

    Wat een bijzonder, aangrijpend getuigenis José. Ik kreeg er, om eerlijk te zijn, kippenvel van. God is idd ontzagwekkend groot en Hij raakt harten aan op een manier die je als mensen niet verwacht.
    God houdt van je, je bent waardevol José!

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 Rachel

    Hallo José,

    Je hebt heel wat meegemaakt, zeg. Ik ben blij voor je dat je je Heer en Verlosser hebt leren kennen. Ook christenen kunnen het moeilijk hebben met de omstandigheden van het leven. Ik kan daar over meepraten, maar wat een genade te mogen weten dat onze Vader alle tranen in onze ogen af zal wissen en je wil bevrijden van de pijn van je verleden.

    Neem eens een kijkje op mijn website en laat een berichtje achter via het gastenboek of het contactformulier. Ik ben heel benieuwd naar de rest van je krachtige getuigenis. Je komt op mijn website door op mijn naam te klikken.

    Ik wens je hele gezegende kerstdagen toe en wil dat je weet dat ik het heel moedig van je vind, dat je dit verhaal wereldkundig durft te maken.

    Groetjes,

    Rachel

  6. 6 Gazienna

    Lieve zus in de Heer, Er is een nieuwe parel geboren heel erg kostbaar eigenlijk niet te betalen, alleen maar door het bloed op golgotha. En die kostbare parel……. dat ben jij!!!!! Bedankt voor je bemoediging. Wat geweldig dat je overstroomt van zijn liefde. Bij het lezen stroomde mijn tranen’tranen van geluk er is feest in de hemel en in mijn hart. Soms lijkt het of er niets gebeurt maar dan laat god zien door dit mooie getuigenis dat God wel degelijk gebeden verhoord. Wat bij mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God wauw!! Jij bent byzonder ,vergeet het nooit meer. Hij zal je overal doorheen dragen hij laat je nooit meer alleen. Je zusje in de Heer Gazienna

  7. 7 johanna

    Hallo Josee.
    Bij U ben ik thuis,
    bij U ben ik veilig.
    Bij Uis mijn thuis,
    in U ben ik heilig, in U.Bij U vind ik troost,
    bij U kan ik huilenin U vind ik rust,
    in U kan ik schuilen, in U.
    U neemt mij in Uw armen
    en droogt mijn tranen af. Een lied voor jou.liefs Johanna.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 Kevin

    José heel erg bedankt voor je getuigenis. God is zo mooi en groot en dat kan ik weer uit je getuigenis halen. Bedankt daarvoor.

  9. 9 Jane van Zon

    Lieve José!
    hartstikke goed van je dat je jouw levensverhaal met zijn prachtig ver-af/loop hebt gedeeld op deze site. Ik hoorde vanmorgen na de dienst dat jij je getuigenis hier neer had gezet. Goed gedaan meissie! ik ben heel blij dat ik je heb mogen ontmoeten bij ons in de gemeente. Het was maar kort, maar jouw vurige enthousiasme heeft me heel erg aangesproken en daarom zal ik je daardoor niet gauw vergeten.

    Zoals je weet ben ik ook sinds 20 jaar christen en nog steeds even vurig en enthousiast als toen, daarom is het altijd bijzonder leuk te horen van anderen die dat ook hebben. Wij begrijpen mekaar tenminste, onze Heer is het waard om over te spreken met heilig ontzag en met een dankbaar hart voor alles wat Hij doet en heeft gedaan, voor wat Hij geeft en gaf, maar vooral om wie Hij is! Hij is de Alfa en de Omega, het begin en het einde, en Hij is gisteren en heden en morgen Dezelfde! Hij is Liefde, hij is waarachtig en almachtig en niemand is als Hij.

    Dank U wel Heer dat U in ons leven bent gekomen en dat wij U elke dag steeds beter mogen leren kennen. Ook al scheiden onze wegen, U verlaat ons nooit, en eens zal U ons allemaal bij elkaar brengen.

    José ik hou van jou met de liefde van de Heer en wens jou Gods wonderbaarlijke Zegen rijkelijk toe.

    Veel liefs van Jane

MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.