Annemarie

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop.

Mijn naam is Annemarie en ik ben 19 jaar. Ik heb 5 maanden terug de belangrijkste maar ook mooiste beslissing in mijn leven mogen nemen, namelijk de keuze voor God. Aangezien het op dat moment geen gemakkelijke keuze was heb ik toen alles van mij afgeschreven waar uiteindelijk onderstaand getuigenis uit voort is gekomen. Ik hoorde via-via van MijnGetuigenis.nl en ik vind het zo goed dat andere mensen kunnen lezen wat een grote dingen God in een mensen leven doet en hoe Hij iemand’s leven totaal op z’n kop kan zetten! Dat is precies de reden dat ik deze getuigenis nu graag aan mensen laat lezen.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Al een poosje liep het niet lekker in mijn relatie met mijn (ondertussen) ex. We leefde langs elkaar heen en we probeerden toch krampachtig onze levens als 1 met elkaar te houden. Al lange tijd ging ik niet meer met plezier naar hem toe. Er over praten deden we nooit, want het leek als of we de interesse in elkaar kwijt waren geraakt. Het ergste was nog dat hij bijna niets meer met het geloof te maken wilde hebben. Hij discussieerde veel met mensen op fora over vragen die er naar mijns inziens zo weinig toe doen zoals bijv. hoe oud de aarde nu precies is enz. Ik merkte dat hij in een negatief spiraal zakte, en ik zakte mee. Naar de kerk wilde hij niet meer, en ook ik bleef dan liever thuis om de ruzies te vermijden. Ik mocht namelijk niet alleen naar de kerk van hem omdat we anders nog verder uit elkaar zouden groeien. We gingen of samen naar de kerk, of we bleven samen thuis. Aangezien hij niet naar de kerk wilde, bleven we dus thuis.

Bidden deden wij al maanden niet meer met elkaar en samen uit de bijbel lezen deden we vanaf het begin van onze relatie al zeldzaam. Zo hebben we maanden voort gesukkeld, ruzie na ruzie. Plotseling kwam daar verandering in. We begonnen weer met elkaar te praten, we beloofde elkaar beterschap en ik begon weer hoop te krijgen. Maar verbetering bleef weg en op een avond zag ik het niet meer zitten. Ik lag op bed en kon niet meer stoppen met huilen. Ik bad tot God of Hij Zijn hulp wilde geven in de relatie, want uitmaken wilde ik het absoluut niet. En God verhoorde! Hij gaf mij een tekst uit Matteës: “Kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn en ik zal u rust geven”. Op het moment dat de tekst in mijn gedachte kwam kreeg ik rust en ik gaf alles over in Gods hand.

De volgende morgen stond ik weer op met nog steeds die zelfde tekst in mijn hoofd. Ik stuurde de tekst naar een vriend, die van de situatie af wist, en vertelde hem dat ik weer meer hoop had en rust had gevonden. Ik ging naar mijn werk, en voelde me prima. Ik had er het volste vertrouwen in dat het helemaal oké zou worden in onze relatie. Uit mijn werk zou ik meteen door gaan naar mijn vriend en toen ik voor de deur stond, op het punt om naar binnen te gaan, overviel mij een vreemd gevoel. Weer de tegenzin, ik wilde niet naar binnen! Voordat ik naar binnen stapte bad ik tot God: “HERE, geef mij de juiste woorden!” Waarvoor ik de woorden nodig had wist in niet eens precies, maar ik voelde dat er gepraat moest worden.

Eenmaal binnen voelde ik me een huichelaar. Ik kuste hem, zonder liefde. Ik omhelsde hem, zonder dat ik voelde dat ik van hem hield. We gingen naar mijn ouders, en daar zei ik dat ik de volgende dag graag naar een praise avond wilde gaan. Ook dit viel verkeerd bij hem, en dat terwijl ik sussend tegen hem zei dat ik hem nog niet eens mee vroeg. Bizar. Op dat moment ging er een knop om. Ik kreeg een bepaalde rust over mij heen waar ik nu nog steeds verbaasd over ben en ik voelde op dat moment heel zeker: zo wil ik niet met hem verder. Ik sprak hem tegen, ik wilde wel naar de praise avond. Ik zei hem dat hij mij daar vrij in moest laten. Hij werd boos en vroeg of ik hem naar huis wilde brengen omdat hij zo niet een hele avond met mij samen wilde zijn.

Normaal zou ik meteen gas terug hebben genomen, en zou ik alles goed praten, de ruzie bijleggen, zonder dat het goed uitgesproken werd. Maar ik kon het niet. Ik stapte op en pakte mijn autosleutels. Onderweg naar huis zeiden we bijna niets en toen we eenmaal voor zijn deur stonden barste hij los tegen mij. Het deed me niets, ik had nog steeds die onbekende rust over mij heen. Toen hij uitgeraasd was, ik heb geen flauw idee meer wat hij allemaal heeft gezegd, gaf God mij de woorden waar ik eerder die middag om gebeden had. Ik begon te praten, duidelijk uit te leggen wat mij dwars zat in onze relatie, en het leek alsof ik het zelf niet was die praatte! Ik had ineens alles zo helder voor mezelf dat ik op het moment dat ik aan het praten was bijna tranen in mijn ogen kreeg zo duidelijk besefte ik dat God mij steunde en mij die woorden gaf. Ik voelde dat Hij achter mijn keuze stond. Toen ik alles verteld had, hebben wij met wederzijdse ouders erbij verder gepraat en hebben we definitief een punt achter de relatie gezet.

Het is wonderlijk hoe Gods leiding zichtbaar is, ook in de dagen daarna! Ik bleef de onbekende, heerlijke rust in mij voelen. Meteen de volgende dag ben ik meegegaan naar de bewuste praise avond en ik heb daar met blijdschap in mijn hart mijn Maker kunnen aanbidden!

In Christus immers heeft God, voordat de wereld gegrondvest werd, ons vol liefde uitgekozen om voor Hem heilig en zuiver te zijn, en Hij heeft ons naar Zijn wil en verlangen voorbestemd om in Jezus Christus Zijn kinderen te worden, tot eer van de grootheid van Gods genade, ons geschonken in Zijn geliefde Zoon. In Hem zijn wij door Zijn bloed verlost en zijn onze zonden vergeven, dankzij de rijke genade die God ons in overvloed heeft geschonken.Efeziƫrs 1: 4-7

Tot de dag van vandaag voel ik Gods leiding in mijn leven omdat ik mijn leven aan Hem toevertrouwd heb. Elke dag leer ik meer kennen van mijn Vader. Ik voel dat ik er zo vol van ben dat ik mijn mond niet meer kan houden tegen andere mensen. Ik zou iedereen willen vertellen hoe groot en goed onze God is! Hoe heerlijk Zijn liefde is! Daarom heb ik dit verhaal van mij afgeschreven. Of iemand het ooit zal lezen weet ik niet.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ik hoop dat God mij wilt gebruiken in deze wereld om naar de mensen om mij heen de liefde van de Drie-enig God uit te stralen! Ik heb nog een lange weg te gaan, maar God is naast mij en Hij steunt mij in mijn leerproces. God is Zijn werk begonnen in mij, en ik mag geloven dat Hij zijn werk ook zeker af zal maken!

Annemarie

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

13 Reacties aan “Annemarie”


  1. 1 Nynke

    Wauw! Wat gaaf om te lezen zeg.

    Praise the Lord!

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 marion

    God is met jou een weg begonnen, heel fijn om dit te lezen en houdt moed in de toekomst. Hij gaat met jou verder. Psalm 23

  3. 3 Inge

    Wow, wat een getuigenis! God stond aan je hart en klopte, je hebt Hem geaccepteerd. En bij Hem accepteren behoort het loslaten van ons oude leventje. Wees welkom bij Hem, geniet van Zijn liefde. Laat Hem je laten stralen, zoals je in de relatie niet kon. Gods zegen! Inge

  4. 4 Hans

    Als je zo Gods aanwezigheid en leiding mag ervaren, zal God zeker het werk dat Hij in jou begonnen is gaan afmaken. Schitterend om dit te lezen, Annemarie. Blijf in Zijn nabijheid en Hij zal je rust blijven geven!

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 esther

    ey, wat super. God werkt. jouw verhaal geeft me moed om door te gaan.

  6. 6 martijn

    Hey,

    Super indrukwekkend verhaal. God laat mensen een weg volgen die zij zelf van tevoren niet in gedachten hadden…
    Met de Vader aan je rechterhand kom je overal, Hij is de beste leermeester die je maar wensen kan (Rabbi) en Hij is het die mensen redt!
    En mocht je God tijdelijk niet ervaren, dan mag je altijd [i]weten[/i] dat Hij er is. God verlaat zijn schapen niet, maar gaat ze vaak juist Zelf weer opzoeken!

    God’s blessings

  7. 7 Marselien

    Lieve Annemarie,
    GOD is goed!! Ik heb zoveel ervaringen en zeg dit steeds weer: wij dienen een LEVENDE GOD en HIJ doet alle dingen medewerken voor hen die HEM liefhebben.
    Geweldig en mooie keuze die je hebt gemaakt! Je zult de vruchten later ervan plukken. Onze VADER vraagt niks van ons of HIJ geeft het honderdvoudig terug.
    Blijf HEM zoeken, lees De Bijbel en laat je leiden door De HEILGE GEEST! Hij zal je ALLES!! leren……….
    Lees Psalm 119:169-176.
    Wees gezegend zus en blijf volharden!!
    Heel veel liefs:
    Marselien

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 Annemarie

    Lieve allemaal!

    Heel erg bedankt voor jullie liefdevolle en bemoedigende reacties! Ik ben God dankbaar voor alles wat Hij mij in mijn leven heeft gegeven! Lieve vrienden om me heen die ook vol van Hem zijn! Geweldig! Hij laat ons niet alleen maar sterkt en helpt ons elke keer weer opnieuw!!

    Heel veel zegen aan iedereen die dit leest!

    Annemarie

  9. 9 Martijn Hamelink

    Hey Annemarie,

    Ik vind dit een hele mooie getuigenis van jouw kant af. En nu ben ik daar ook nog weer mee bezig. Met dat de Heere ook nog weer voor mij is gestorven etc. En nu heb ik vroeger op 16 sept. 1996 een heel ernstig ongeluk gehad. En toen daarna toen heb ik dus nu ook nog weer op het randje van de dood gelegen, maar en nu ben ik ook nog weer door de kracht van Jezus of God er toch weer bovenop gekomen.
    En toen daarna toen heb ik gelijk in 2000 mijn belijdenis gedaan. Toen heb ik de volgende tekst gekregen als belijdenistekst:
    “Ik ben velen als een groot wonder geweest, doch Gij zijt mijn sterke toevlucht” en dat staat in Psalm 71 : 7.
    En nu vanaf die tijd ben ik dus nu dan ook nog helemaal weer achter God aangegaan.

    Maar ik zou tegen jou willen zeggen een heleboel zegen van God.

    Groetjes van Martijn Hamelink.

  10. 10 Christine

    Hallo Annemarie,
    dit is een grote en belangrijke ervaring voor je geweest.
    Ik wens je veel kracht om op de goede weg met de Heer door te gaan en Zijn zegen en bescherming.

    groeten van Christine

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  11. 11 Kloria

    Ha Annemarie,

    Mooi om te lezen dat God werkt in jouw leven.
    Ik zie het zo weinig om mij heen.
    Gods zegen en blijf je open stellen voor Hem.

    Liefs van Kloria

  12. 12 Merilyn

    hoi,De Here Jezus is de Allerhoogste God,Hij zal je nooit in de steek laten.Blijf Hem vertrouwen Hij is je Hulp en Beschermer.God Bless

  13. 13 Els De Schepper

    Annemarie,
    Ook ik ben zoekende naar Waarheid, die zit in ieder van ons, en vinden doen we het als we Gods hulp vragen zoals Jij
    Juist op een ogenblik dat ik het echt nodig hadn valt het me toe!
    Gaf me enorme steun, dank hiervoor
    Liefs en het ga je goed
    Els

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.