Jurgen

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Hallo, mijn naam is Jurgen Hofmann. Ik ben op 28 augustus 1974 geboren. Op 14 augustus 1997 ben ik getrouwd en mijn vrouw en ik hebben drie lieve kinderen gekregen.

Ik ben niet opgevoed met geloof, maar ik moet er bij vertellen dat er heel wat regels gehanteerd werden die regelrecht uit de Bijbel kwamen. Net als iedereen dacht ik wel eens na over het bovennatuurlijke, maar veel verder dan mijn eigen voorstellingen kwam ik niet.
Mijn ouders waren er altijd voor me, ik had dan ook nooit het gevoel dat ik iets zou missen of zo.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

God aan het werk

Zo rond mijn zestiende ging ik werken bij een bakker. Ik kwam er al vrij vlot achter dat hij een christen was. Hij geloofde in God en in Jezus en in een of andere Geest…. huh? Nou ja, dat moest hij dan maar weten. Ik had geen schijnwereld nodig.

Uiteraard praatten we veel met elkaar, dat krijg je als je alleen met je baas werkt. Ik vertelde hem over mijn geweldige weekenden en, eerlijk is eerlijk, ik luisterde naar zijn belevingen. Hij vertelde me dan wel eens wat hij gehoord had in de kerk of wat hij gelezen had in de Bijbel.
Ik kreeg al snel respect voor hem. Hij was eerlijk en zeker niet saai. Hij kwam gewoon uit waar hij voor stond en dat vond ik bijzonder.
Uiteindelijk ontdekte ik dat de ‘schijnwereld’ van mijn baas toch minder ‘schijn’ was dan ik dacht….

Wat zegt Gods Woord?

De gesprekken gingen dieper. Dat kwam ook omdat ik mezelf al een tijdje afvroeg hoe de aarde was ontstaan. De evolutietheorie? Nee, die was, zo had ik inmiddels wel door, achterhaald. Was er misschien dan toch een God?

Ik stelde mijn baas op de proef. Ik vertelde hem, dat als hij kon bewijzen dat de Bijbel echt zou zijn, ik wel wilde gaan geloven… Dat kon hij toch niet, dus dat kon ik met een gerust hart zeggen.

Maar tot mijn verbazing ging hij op deze uitdaging in. Een tijdje later kwam ik op mijn werk en zou ik gelijk aan de slag gaan. Mijn baas herinnerde me echter aan de uitdaging en vroeg of ik de artikelen, die op de tafel in de keuken lagen, wilde lezen. Nou ja, dat deed ik dan maar. Het bleken geschiedenisboeken te zijn en het ging over het Joodse volk.
Toen ik klaar was bracht hij een Bijbel en daaruit moest ik bepaalde stukken lezen. Wat bleek?! De stukken die ik in de geschiedenisboeken had gelezen waren voorspeld door de Bijbel.
Langzamerhand begon het toch wel te wringen bij me. Stel dat God bestaat en Hij mij gemaakt heeft. Stel dat het dan ook waar is dat er een oordeel komt, wat gebeurt er dan met mij?

Perfectie

Na een periode van veel lezen en verhitte discussies, waarbij andere geloven zeker niet vermeden werden, wist ik het zeker: de God van de Bijbel heeft de wereld gemaakt en wij hebben er een zooitje van gemaakt. Die God is perfect, zonder fouten, almachtig en hoog verheven boven Zijn maaksel.
Eens was de mens ook in perfecte staat, zonder fouten, maar dat is al lang geleden. Niemand van ons – en zeker ik niet – zou in de buurt kunnen komen van die God. We zouden nog geen seconde kunnen leven in de buurt van Hem. Want als Hij licht is dan zijn wij duister. En de duisternis moet wijken voor het licht! En als we dan voor eeuwig door zouden leven, dan zou dat zeker niet bij Hem kunnen! Dat ging me dus niet in de koude kleren zitten.

niet goed genoeg
om voor eeuwig
bij God te leven
Uiteindelijk heb ik God gevraagd om me alles te vergeven wat ik ooit had misdaan. Ik wist dat dat mogelijk was, omdat Jezus voor mij dood gegaan was. De dood – en dan niet de gewone dood, maar de dood in de zin van ‘voor eeuwig leven zonder God op een plek waar geen enkel goeds is’ – had ik overduidelijk verdiend. Ik was niet goed genoeg om voor eeuwig bij God te leven. Mijn eeuwigheid zou ik doorbrengen bij alles en iedereen die niet bij God zouden kunnen komen.

Gods oordeel

Op een dag zal God rechtspreken over iedereen! Dan wordt er een scheiding aangebracht tussen hen die bij Hem horen en hen die dat niet wilden. Daarna zal er een nieuwe hemel en aarde komen waar alleen nog maar goed gedaan wordt. Dat betekent dus simpelweg dat al het goede dan bij God zal zijn. Maar dat betekent ook dat alles wat slecht is en niet voldaan heeft aan Gods criteria verbannen zal worden naar een verzamelplaats, die wij ook wel de hel noemen.

Jezus is vanuit de hemel gekomen en als mens op aarde geboren om dat vreselijke lot voor de mens te dragen. Hij was de Enige die dat kon. Hij was zonder zonden oftewel Hij was perfect. Hij had die straf Zelf dus niet verdiend en was vrij om het over te nemen. Jezus stierf een vreselijke dood en bleef drie dagen in het graf.
Hij nam de schuld van mijn fouten op Zich en liet Zich er vrijwillig voor martelen en doden. Zo nam Jezus al mijn schuld mee het graf in. Daar waar ik zou eindigen, zat Hij in mijn plaats!
Na drie dagen is Hij opgestaan uit de dood en heeft er zo voor gezorgd dat de dood niet meer het laatste woord heeft.

Een nieuwe start

Ik mocht dus opnieuw beginnen! Met een schone lei kon ik mijn leven gaan leven, wetende dat als het weer eens mis zou gaan ik altijd mijn schuld kon belijden. Mijn schuld zou nooit meer tussen God en mij in staan, want als ik het belijd zal Hij het me vergeven door te kijken naar wat Jezus voor me gedaan heeft.

Hij geeft je
kracht en troost
God ging met mij aan het werk. Zo begon ik stukje bij beetje te veranderen. Later las ik in de Bijbel dat God ons graag van binnenuit verandert zodat we meer op Hem gaan lijken.
Hij vertelt ook dat Zijn Geest graag in ons wil komen wonen. We noemen die Geest de “Heilige Geest”. De Heilige Geest is er niet zomaar voor de lol, maar wil je helpen in alle situaties. Hij geeft je kracht en troost als het nodig is. Hij is het ook die je helpt om het goede te doen.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Op 1 oktober 1995 heb ik mij laten dopen. Mijn leven is compleet veranderd. Mijn leven is werkelijk 100% geworden, omdat ik weet dat ik straks voor eeuwig mag leven bij God. Ik leef niet langer in angst en onzekerheid over deze dingen en dat deed ik voor die tijd wel.
Ik ben blij dat God mij de kans heeft gegeven om bij Hem te mogen horen. Het gaat zelfs zover dat God mij nu Zijn kind noemt!

Jurgen heeft ook een eigen website: www.apologeet.nl

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

15 Reacties aan “Jurgen”


  1. 1 Koos

    Dag Jurgen, dank voor je getuigenis.
    Ik heb een bericht gezet op je website.
    Groet, Koos
    YouTube.com/ASKRUISJE

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 karin storimans

    Hoiii Jurgen, wat ,n geweldige getuigenis!!! dank God hiervoor, ,k bid dat jou getuigenis tot grote zegen mag zijn!! ,k ben wel benieuwd hoe je vrouw en kinderen er tegenover staan dat je nu een Christen ben??? met vriendelijke groet en Gods Zegen, karin storimans {karinstorimans@hotmail.com}

  3. 3 greetje bos

    HAllo Jurgen,

    Wat een geweldig mooie getuigenis. Hier zie je ook hoe God door mensen heen werkt. ( de bakker) Dank U Jezus.

    Ik wens jou met je vrouw en kinderen een Liefevol leven met de Here Jezus toe en zeker weten God redt.

    Groet Greetje.

  4. 4 Annet

    Hoi Jurgen,

    Gelukkig mag iedereen bij Jezus horen.
    Het ligt veel meer aan het gebrek van ons om van de grote wonderdaden van God te vertellen. Wij moeten als christenen veel meer, net zoals jouw bakker het Brood uitdelen.

    Ik wens je Gods onmisbare zegen toe voor jou en je gezin.
    Halleluja, geprezen zij de Heer.

    Een hartelijke groet,
    Annet

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 Emilio Peneux

    Hallo Jurgen,

    Ik blijf de heer Jesus bewonderen voor zijn kracht en liefde die hij naar een ieder uitstraalt en zielen redt.
    Mag ik jou dan ook van harte feliciteren met de allerbeste keus in jou leven!
    Een keus waar jij nooit en te nimmer spijt van zal krijgen!
    Niet alleen de engelen vieren feest maar ook ik ben zeer blij voor jou en je hele gezin.
    Ik wens jullie bovenop de zegen van onze lieve heer ook nog eens God’s rijkste zegen toe, in Jesus naam.

    Groetjes, Emilio

  6. 6 Jurgen

    Hallo allemaal.

    Bedankt voor jullie berichtjes.
    Mijn bekering is inmiddels ongeveer 17 jaar geleden….
    Mijn vrouw is (uiteraard) ook christen.
    We hebben elkaar op een jeugdclub ontmoet.
    We mogen onze kinderen in afhankelijkheid van God opvoeden wat een enorm voorrecht is.
    De kinderen vertellen op hun beurt anderen weer over Gods redding, de cyclus gaat dus door.

    Gods zegen,
    Jurgen Hofmann

  7. 7 Sylvia

    Hoi Jurgen
    Prachtige getuigenis,maar ik mis dat stukje over , de hel dat je je arm verbranden bij de bakker!

    Hoe gaat het met de voorbereiding voor emigratie?

    Groetjes en liefs Sylvia

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 shammah

    bless you Jurgen
    is so wonderful to read you r story it’s feels to read and keep reading
    is so wonderful to see how God can toch some one
    be bless and your family

  9. 9 Riki

    Dank je Jurgen. Dank God.
    Wat was dat boekje en welk bijbelgedeelte wat God gebruikte om jouw ogen te openen? Wil je dat antwoorden zodat anderen daar mee geholpen kunnen worden?!
    Gods shalom,
    Riki

  10. 10 Jurgen

    Hallo allemaal

    Sylvia, het stukje over mijn verbrandde arm heb ik weg gelaten omdat het behoorlijk heftig is. Ik vertel dat alleen als ik met mensen één op één praat. Op die manier kan ik zien hoe men reageert en zo nodig meer uitleg geven. Voorbereidingen voor de emigratie gaan goed. Ga even naar mijn site (vermeld bij mijn getuigenis) en mail me met het contactadres dan kan ik je een nieuwsbrief sturen.

    Shammah, thank you for the feedback. Let’s hope/pray that many more people will be touched through this website and his testimonies.

    Riki, het was geen bijzonder boekje. Het ging om heel gewone geschiedenisboeken van de bibliotheek. Ik weet niet echt meer welke. In de geschiedenis is een hoop gebeurt met het joodse volk. De gebeurtenissen zijn terug te vinden in de profetieën. Mocht ik tijd hebben dan zal ik deze eens op een rijtje zetten en op mijn website plaatsen. Je ziet, mijn baas heeft toen der tijd (nog zonder google) veel uitzoekwerk voor mij verricht.

    1 Petrus 3: 15 erken Christus als Heer en eer hem met heel uw hart. Vraagt iemand u waarop de hoop die in u leeft gebaseerd is, wees dan steeds bereid om u te verantwoorden.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  11. 11 Lisa

    Beste Jurgen,

    Wat een fantastische getuigenis!!! En wat fijn dat je God hebt aan mogen nemen als Vader!
    Een ontzettende zegen dat deze bakker op jouw pad kwam en ik denk, nou ja, weet wel zeker dat hij ook heel veel voor je heeft gebeden. En gebed werpt zijn vruchten af, God luistert altijd en weet ook wanneer iemand in zijn leven dit nodig heeft!
    Ik ga zeker even een kijkje nemen ook op je website.

    Groetjes,
    Lisa

  12. 12 Tim

    Beste Jurgen,

    Nu ik jouw stuk gelezen heb zit ik met een aantal vragen opgescheept. Als God perfect is, maakt Hem dat het ultieme goede, toch? Hoe heeft hij dan iets slechts zoals de mens kunnen creëren?

    De afgelopen 50 jaar zijn er steeds minder mensen gaan geloven, waarom doet Hij er niets aan om dit tegen te gaan? Er worden steeds meer mensen geboren, zijn scheppingen, die in een gezin opgroeien waar het geloof belachelijk wordt gemaakt. Deze kinderen kunnen er niets aan doen dat zij niet geloven, zo zijn ze immers opgevoed, maar komen toch in de Hel. Waarom doet Hij hier niets aan? Ik duid dit aan als onrechtvaardig en dat past niet in het beeld van het ultieme Goede. Dus als Hij niet het ultieme Goede is, is hij niet perfect en als hij niet perfect is, wat maakt Hem dan nog tot God?

    Deze vragen doen mij twijfelen aan mijn geloof. Je stuk inspireerde me, dus ik hoop dat jij me door mijn moeilijke tijd kunt helpen.

    Groeten,
    Tim

  13. 13 Erik

    Beste Jurgen,
    Je schrijft interessante stukken.
    Ik had een vraag aan je, maar die is er bij de redactie helaas niet doorheen gekomen, ofwel is hier niet geplaatst. Wat op zich jammer is, want ik houd net als jij niet zo van censurering.

    Zou je op de één of andere manier je emailadres bekend willen maken? Op je website kan ik deze namelijk nergens terugvinden. Simpelweg “info@” en vervolgens je domeinnaam gebruiken werkt niet, die emails krijg ik terug.

    Groeten,
    Erik

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  14. 14 admin

    Beste Erik,

    Bedankt voor je reactie!

    Vorige week is er een link geplaatst naar deze pagina vanaf een aantal blogs. Dit heeft tientallen reacties opgeleverd, waarvan het overgrote merendeel grof en onbeschoft was. Op een gegeven moment zijn alle nog goed te keuren reacties ongelezen verwijderd. (Een discussie is altijd welkom, een scheldpartij niet.)

    Gezien je bericht nu, vermoed ik dat jouw bericht niet verwijderd is omdat hij grof was, maar dat hij gewoon “in de massa” meeverwijderd is.

    Helaas kunnen we je vragen hier niet beantwoorden. Je vraag is gericht aan Jurgen persoonlijk, terwijl MijnGetuigenis.nl net zo min Jurgen z’n site is als dat Geenstijl is (hoewel beide sites een artikel van/over ‘m plaatsen). Misschien dat je via zijn YouTube kanaal contact met hem zoeken?

    Hartelijke groeten namens de redactie

  15. 15 Wilmer M. Rowe

    Tegelijkertijd zullen dan ook alle mensen die nog leven geoordeeld worden. Ieder zal geplaatst worden voor de rechterstoel van God (Openb. 20: 11) en wel zo: de gelovigen (‘de schapen’ van Christus) rechts en de ongelovigen (‘de bokken’) links, Mat. 25: 31-46. Dan vindt de definitieve scheiding plaats. Wie niet gelooft gaat naar de hel, ‘de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood’ (Openb. 21: 8). De gelovigen zullen voor eeuwig met en bij God zijn (1 Tes. 4: 17). Dan is er geen scheidslijn meer tussen hemel en aarde, want God woont bij de mensen (Openb. 21: 3). We zullen door God zelf verlicht worden, heel direct contact met Hem hebben, liefde in optima forma (1 Kor. 13: 12). We zullen dan een tastbaar lichaam hebben, maar wel volkomen, gaaf, zonder handicap, vervormingen, wonden enz. Hoe we bij God zullen wonen, hoe de nieuwe hemel en de nieuwe aarde eruit zien heb ik uitgelegd in de preek over het nieuwe Jeruzalem: hemel en aarde verenigd! Iets om naar uit te zien!

MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.