Kevin

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Ik ben Kevin en ik ben 20 jaar oud. Momenteel doe ik de opleiding HBO elektrotechniek. Het is een lastige opleiding, maar uiteindelijk moet ik het wel redden.

Tot mijn 12de las ik vaak in de kinderbijbel, ging met de kerst mee naar de kerk en ben gedoopt en heb de communie en het vormsel gedaan. Eigenlijk vond ik het een kick om die dingen te doen. Je stond echt in de belangstelling.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Zelfmoord
Toen ik 12 was ging ik naar de middelbare school. God bestond niet voor mij en ik werd steeds meer een atheïst. Op de middelbare school ging het niet goed. De mensen die ik dacht dat mijn vrienden waren lieten me allemaal vallen. Ik werd gepest. Op een dag besloot ik dat ik het niet waard was om te leven. Ik heb toen een touw gepakt en daar een strop van gemaakt. Die strop heb ik toen op mijn kamer gelegd, zodat ik als ik wou me kon ophangen. Op een gegeven moment wou ik dat ook, ik ben in het trapgat gaan staan en heb het touw opgehangen. Toen hoorde ik de poort open gaan en kwam mijn jongste zusje thuis. Ze voelde zich niet lekker. Ik heb als een speer alles opgeruimd en voelde me ontzettend schuldig, want wat als ze mij gevonden had? Dat kon ik haar niet aan doen en niemand eigenlijk.

Toch was ik nog steeds een atheïst. Ik wist wel veel uit de Bijbel te vertellen, maar gebruikte het om mezelf te bevestigen: ik had het goed, zij hadden het fout. Ik leerde een meisje kennen via een toneelstuk waar ik de techniek voor deed. Ze kon ontzettend mooi zingen en ik kwam er achter dat ze christen was. Oe wat een afknapper was dat. Maar we hebben wel goed contact gehouden en ze was toch best lief.

De ommekeer

Bijna 3 jaar lang heeft ze mij op gepaste wijze meegevraagd naar de kerk en over het geloof verteld. Ik stond er niet voor open en wimpelde alles af. Tot er een Youth Alpha kwam. Ze vroeg of ik mee ging en ik zei ja. ‘Misschien valt er nog wat te lachen,’ dacht ik. En er viel wat te lachen: niet om de mensen, maar juist met ze! Ik begon te onderzoeken en na te denken, en telkens sloeg de balans meer naar het christendom. Toen kwam het moment dat we met de Youth Alpha een weekend weg gingen. Ik sprak openlijk dat ik er nog niet 100% zeker van was. Tegen het einde van het weekend konden we onze zonde opschrijven en verbranden en ministry doen. Ik dacht: wat voor een zonde heb ik nou? En toen schoot het me te binnen wat in de Bijbel staat: Wat je denkt heb je al gedaan en is al zonde.

Ik barstte in tranen uit en schreef op dat ik de dood heb gewenst voor mezelf, en voor mensen die mij tot die waanzin dreven. Ik heb huilend mijn zonde verbrand. Heb nog even staan praten met een leider, en uiteindelijk ben ik naar een ministry groepje gelopen en is er voor me gebeden. Alle last viel van me af. Ik voelde me gelukkig en ik heb zingend over het terrein gelopen en ‘mijn verlosser leeft’ gezongen. Eenmaal thuis ging ik aan de slag om een douche te verbouwen en tijdens het werk was ik weer aan het zingen, mijn verlosser leeft! Ik was zo intens gelukkig. God had me aangeraakt. Hij had Zijn Geest in mij laten komen. Ik had de deur open gedaan waarop Hij stond te kloppen. Ik zou niks anders meer willen.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Nu

De weg is zwaar en niet altijd even makkelijk, maar als ik me slecht voel dan bedenk ik me altijd weer: God let op mij en als het echt verkeerd gaat vangt Hij me op. Zo ga ik door het leven. Ik ben nu ongeveer een jaar een Christen en help met de Youth Alpha cursus. Ik wil jongeren helpen die in de problemen zitten met zichzelf of met anderen. Ik wil ze laten zien wat God voor mij gedaan heeft. God heeft mijn leven gemaakt en al ben ik met sommige dingen niet heel erg blij, ik zou het niet anders gehad willen hebben. Als ik namelijk niet zo gepest was, had ik waarschijnlijk God nooit kunnen ontmoeten en zo’n standvastig geloof kunnen hebben!

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

12 Reacties aan “Kevin”


  1. 1 Jago

    shalom Kevin,
    Heel bijzonder dat God jou kleine zusje gebruikte om jou te stoppen met je voornemen.
    Je eerste bekering zou je kunnen zeggen.
    Je zusje was nl belangrijker dan jou leven!!
    en toen kwam je Jezus tegen en werd Zijn leven belangrijker voor jou en nu Leef je in Hem en Hij in jou.
    Je bent in een bijzondere tijd tot geloof gekomen , want ik geloof dat deze jeugd generatie door God geroepen gaat worden om de wereld te vertellen van Zijn Zoon en van Zijn Liefde en Genade
    Laat je maar Heerlijk door Hem gebruiken want je ziet al in je bekering Hij heeft jou getrokken en op het oog
    Weest geliefd door onze Vader want ook jij bent een Geliefde zoon waar Hij een welbehagen in heeft
    Shalom
    je broer in Christus
    Jago

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 Fedde Nicolai

    Wat een prachhtig getuigenis.
    Het ontroerde mij in het bijzonder.
    Graag gelezen.
    Met een vriendelijke groet,
    Fedde Nicolai

  3. 3 Rix

    Peace!

    Kevin man!! Geniaal verhaal! God is echt gaaf dat Hij zoveel geduld heeft! En zeker die vriendin die je hebt ontmoet. Ze heeft vast veel voor je gebeden zonder dat je daar zelf misschien weet van hebt :O. Ongelofelijk dat God van de 7 miljard mensen jou ziet op de wereld en dat Hij gewoon met je aan het werk gaat. Super! Dat geeft mij echt een kick! Gods zegen toegewenst! Wees een getuigenis!

    Erik

  4. 4 Hylkje

    Een super mooie getuigenis!
    Ik herken er wel veel van mezelf in.
    Dat raakt je wel.
    Mooi dat God je uit dat dal gehaald heeft
    en dat je ervaart dat Hij je helpt als het moeilijk is.

    GBU

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 Janiet

    Wauw wat een Genade..
    Het lijkt op het verhaal van Paulus.. !
    Hij is grote dingen gaan doen voor HEM!
    En zeker weten dat jij dat ook gaat doen!

  6. 6 peter

    Hij is gisteren en heden Dezelfde tot in alle eeuwigheid!
    Zalig ben je als deze God, jouw God is.
    Jezus leeft, dat bewijst Hij steeds weer.

  7. 7 kevin

    Ik zag net dat peter een reactie had gegeven op mijn getuigenis en toen wou ik die natuurlijk lezen. Ik scroll naar beneden lees hem en nu zit ik met tranen in mijn ogen. Ik weet niet eens waarom. Ja eigenlijk wel, God is zo goed voor mij en toch wil ik steeds weer zelf gaan. Ik heb zojuist besloten dat ik me ga laten dopen. Wanneer de doopdienst is weet ik niet, want er is er gister 1 geweest bij ons in de gemeente.

    De Heer is geweldig, Hij is prachtig, geweldig en al het moois in deze wereld. Ik hou van Hem met heel mijn hart.

    Dank jullie voor jullie reacties. Ik dank God voor zulke mooie en lieve mensen.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 Hielko

    Geweldige dat je dit al zo vroeg mocht meemaken, ik heb helaas vele
    jaren later Gods genade mogen voelen. Daar blijkt uit dat wij God wel
    kunnen verlaten maar dat God niemand laat vallen en altijd achter je staat, je hoeft alleen maar om te draaien. Ik hoop dat je je leven kunt inrichten met God en dat ook je partner hetzelfde voelt als jij!
    Vertel het verder aan andere want mensen die niets geloven bestaan niet, God vraagt ons voor Hem te getuigen!

  9. 9 Fedde Nicolai

    Dag Kevin,
    Wat prachtig dat je na mijn berichtje nog zulke mooie reacties hebt gehad.
    Heel veel succes verder met je studie.

    Vrendelijke groeten van
    Fedde Nicolai

  10. 10 Maicel Peters

    Hey Kevin,

    Heb je eigenlijk nooit echt gesproken bij een dienst , wel vaak gezien, welkom geheten en zelfs dezelfde visieavonden bezocht. Lees nu net je getuigenis en zit hier met kippenvel op mijn armen, wat een geweldig verhaal en wat moet jij je bevrijd voelen…. Adembenemend dit!!

    Gegeroet! Maicel (een van de volgende dopelingen……)

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  11. 11 ger

    Heel tof! Mooi mens ben je!

  12. 12 Danielle

    Prachtig getuigenis!
    bijzonder he hoe God ons aanraakt, en als je eens in een dip zit bedenk dan maar dat je niet voor niks bent bekeerd! 🙂

MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.