Rachel

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Eerste gebedservaring
Hallo, mijn naam is Rachel en ik wil graag vertellen wat God in mijn leven heeft gedaan. In 1999 heb ik mijn eerste kennismaking met God gehad. Ik liep samen met mijn vriend (waar ik inmiddels mee getrouwd ben) in de duinen bij Kijkduin. Daar was een duintop waar ik op wilde sprinten. Omdat ik een kuitblessure had, was ik daar lichamelijk echter niet toe in staat.

Ik ging zonder er van tevoren over na te denken op mijn knieën en bad mijn eerste gebed tot God. Dat ging als volgt: “God, wilt U me kracht geven om boven te komen in Jezus’ Naam, Amen”. Na dat gebed was ik helemaal leeg van binnen. Ik voelde korte tijd geen enkele emotie. Dit was zo’n aparte ervaring dat ik dat niet uit kan leggen. Het feit dat ik bad in Jezus’ Naam was al bijzonder, omdat ik me niet kan herinneren ooit iemand op die manier te hebben horen bidden.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ik ging voor de duintop staan, sprintte omhoog en kwam bovenop die duintop aan. God was ik alweer vergeten en ik begon mezelf te verheerlijken en te verhogen. Ik zei dat ik dat op eigen kracht gedaan had en vond mezelf fantastisch. Ik, grote Rachel, was wel even die duintop op gerend. Achteraf gezien was het natuurlijk heel hoogmoedig om zo te denken. Op eigen kracht kunnen we niets. We hebben God nodig voor alles.

Vreemde gebeurtenissen…
Enkele jaren later wilde ik wel eens weten wie die God was die ik altijd afwees. Ik vond dat Hij een kans mocht hebben om zichzelf te bewijzen. Als Hij bestond zou ik Hem gaan dienen. Als ik overtuigd was dat Hij niet bestond zou ik gewoon doorgaan met mijn leven. Daarom ben ik met Hans – zijn getuigenis staat ook op deze website – meegegaan naar een “kerk” om dat uit te zoeken. Na de eerste keer dat ik daar kwam was ik niet langer bang om dood te gaan. Jarenlang ben ik daar heel bang voor geweest. De gedachte dat ik eeuwen dood zou zijn en dat de wereld gewoon door zou draaien was voor mij ondraaglijk. Dat gevoel van angst is na die dag niet meer terug geweest. Ik begreep opeens dat God van mij houdt en dat er een hemel is waar ik naartoe mag. Daarop terugkijkend denk ik dat dit een bovennatuurlijke ervaring was. Er werd namelijk niets gezegd over de weg naar de hemel door de genade van God.
Twee weken later ging ik er weer heen. Het bevreemdde me dat de mensen me direct begonnen te zoenen, terwijl ze me nog maar één keer gezien hadden. Het beviel me helemaal niet, maar ik zei er niets van.
De voorganger vroeg me regelmatig of ik naar voren wilde gaan voor gebed. Wekenlang heb ik dat afgewezen, omdat ik daar te onzeker was. Elke keer weer keek hij me aan met een gemene glimlach op zijn gezicht. Hij leek te genieten van mijn onzekerheid. Ik heb daar veel gezien en meegemaakt, maar God heb ik daar niet gevonden. Hij kon niet zijn op een plek waar de voorganger eerder een kind van de duivel dan van God leek te zijn. Hij zei zelfs dat hij zelf regelmatig zondigde tegen God. Dan zei hij tegen God: “Kijk even de andere kant op”. In de preek moedigde hij mensen aan om tegen God te zondigen en wereldse wetten te overtreden. De Bijbel roept ons juist op om niet te zondigen en zegt dat Gods ogen voortdurend de wereld rondgaan. God weet dat mensen Zijn wetten niet kunnen houden, daarom heeft Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven om voor ons te sterven en op laten te staan uit de dood (Johannes 3:16).. Dat werd daar echter niet geleerd.

De levensveranderende kracht van God
Eind juli 2002 stopten de diensten door allerlei omstandigheden, waar mijn man en ik achteraf heel sterk Gods hand in zien. We wilden gaan “kerkshoppen” om een goede kerk te zoeken. In een huis-aan- huisblad stond een advertentie dat er op 4 augustus bij Evangeliegemeente De Deur een Roemeense pastor zou komen preken. Daar begonnen we onze zoektocht, om deze meteen weer te beëindigen. Aan het eind van de dienst werd een oproep gedaan voor bekering van zonde, waar we allebei op reageerden. We hadden God gevonden bij een groep enthousiaste gelovigen.

Sindsdien is er veel veranderd. Ik had haat en bitterheid in mijn hart. Dit was zowel naar mijn vader toe als naar de omstandigheden van mijn leven. God heeft mij daar compleet van verlost. 4 Augustus was voor mij jarenlang een zwarte dag. Ik kreeg op die dag een verkeersongeluk met een brommer dat mijn leven compleet veranderde. Het ongeluk op zich was niet zo ernstig, maar de gevolgen des te meer. Ik hield er een gescheurde knieband aan over en moest geopereerd worden. Dat heeft een heel lelijk litteken op mijn knie opgeleverd en jarenlang elke dag pijn in die knie. Ook moest ik mijn passie hardlopen opgeven. Het plan om mijn motorrijbewijs te halen kon ik later in de wilgen hangen. Ik was verschrikkelijk depressief, maakte een zooitje van mijn leven. De opleiding waar ik aan begonnen ben brak ik af, omdat die richting me niet meer aansprak. Wat ik dan wel wilde wist ik ook niet en het gevolg was een jarenlange werkloosheid en allerlei korte baantjes in diverse richtingen.

Door mijn leven over te geven in de handen van de Allerhoogste kwam mijn leven weer op de rails. Ik heb een goed huwelijk met een hele lieve en zorgzame man. Ik heb sinds september 2006 een reguliere baan als postbezorgster, waar ik heel blij mee ben en mag God dienen in de kerk. De pijn in mijn knie die ik jarenlang had is vrijwel genezen tijdens een gebedsgenezingdienst kort na mijn bekering. Het is zeker niet meer zo dat ik daar elke dag last van heb.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ook Hans is verlost van de pijn in zijn schouder die hij na een ongeluk in de lente van 1987 had. Ik zie Gods hand in het feit dat wij allebei een verkeersongeluk kregen in dat jaar. Onze levens verliepen daarna zo anders, dat wij elkaar hoogstwaarschijnlijk nooit hadden ontmoet als dat niet gebeurd was.
God heeft me de rust en vrede in mijn hart gegeven waar ik jarenlang naar op zoek was, maar die ik nooit kon vinden. Hij verandert me op een manier die geen mens kan en laat me zien dat ik waardevol ben in Zijn ogen. De liefde die ik thuis van mijn vader onvoldoende kreeg, krijg ik van God driedubbel terug. Ik weet nu dat ik een kind van Hem ben en dat ik naar de hemel mag na dit leven. Niet omdat ik zo goed ben, maar door Gods pure genade…

Rachel heeft ook een eigen website: www.godslevensveranderendekracht.nl

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

13 Reacties aan “Rachel”


  1. 1 Hilly Blaaker

    Beste Rachel,

    Gisteravond hield ik voor het eerst bijbelstudie met mijn twee jongeste zusjes die nog niet zijn bekeerd. En het is zo merkwaardig dat jouw hele getuigenis alles bevat waar ik het gisteren met mijn zusjes over heb gehad.God is goed, ik ga jouw getuigenis ook door me zussen laten lezen.

    Ik ben blij dat je nu Gods liefde in je leven ervaart.

    Gods zegen

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 RIX

    WauW! Dit is echt een gaaf getuigenis! 😀 Blijf God dienen in de kerk en overal waar je bent! Blijf maar van Zijn liefde genieten! Gods zegen!

  3. 3 emmy pinas

    Ik ben God dankbaar dat Hij jou uit die “vreemde kerk”gehaald heeft. De Here heeft me eens gezegd ,toen ik Hem hierover vroeg, dat degenen die de Here echt van harte willen dienen, Hijzelf zal brengen op de rechte weg, als ze in een “vreemde kerk” hun “heil”gaan zoeken. God is getrouw. Mijn hart juicht als ik dit soort getuigenissen leest,omdat de Here ook mij uit een vreemde kerk gehaald heeft. Veel zegen en blijf vasthouden aan de Heer.

  4. 4 Joany Maclean

    God laat op allerlei manieren zien hoe groot en machtig hij. Hoe hij in ieders leven kan werken als jij je openstelt. Ik dank God dat hij jouw uit die vreemde kerk heeft gehaald en je de rust in je leven heeft gebracht. prijs en dank Hem elke dag wat hij voor jouw en je man zal doen. Ik wil jij en je man bemoedingen met psalm 24. Gods Rijkste zegen

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 Rachel

    Lieve mensen,

    Heel erg bedankt voor jullie bemoedigende en opbouwende berichten. Het doet me goed te mogen lezen dat mijn getuigenis blijkbaar veel inpact heeft. Ik hoop en bid dat vele mensen de Waarheid zullen leren kennen door mijn getuigenis heen en door die van de andere broeders en zusters die op deze website staan of komen te staan.

    Emmy, Wat gaaf dat God ook jou uit een vreemde “kerk” heeft gehaald en je nu het juiste pad bewandeld. Wil je daar meer over vertellen? Ik vind het altijd wel interessant om dit soort getuigenissen te horen en te lezen. God zegene je.

    Joan, ik heb de psalm direct gelezen en wil je bedanken dat je deze voor ons hebt uitgekozen. Het is inderdaad een bemoedigende psalm. Ik dank God inderdaad vaak voor wat Hij voor ons deed en doet. Hij doet een machtig groot werk in en door ons leven heen. Het is geweldig om God te mogen dienen in een Bijbelgetrouwe kerk. Vanavond mag ik weer, want we hebben 3 diensten in de week. Heerlijk toch?!

    Gods zegen voor jullie allen.

    Rachel

  6. 6 Axel

    Ik ben er zeker van dat bidden je pijn kan verzachten. Ik heb zelf jarenlang last van mijn nek gehad en door te bidden heb ik meer rust en minder pijn in mijn nek gekregen.

  7. 7 Rachel

    Hallo Axel,

    Bedankt voor je reactie. Ik ben het ermee eens. Het nieuwe testament staat ook vol met genezingswonderen.
    Blijf ertegen bidden. Ik geloof zeker dat God je helemaal zal genezen.
    Als je in de gelegenheid bent vanavond, morgenavond of zaterdagavond naar Groningen te gaan, kan je grote wonderen van genezing zien.
    De man door wie God mij genas is daar om te bidden voor de zieken. Hij komt elk jaar een paar dagen naar Nederland om voor zieken te bidden. Hij is de oprichter van onze Fellowship en heeft een krachtige genezingsbediening gekregen van God. voor meer informatie kan je via dit forum contact met mij opnemen of kijken op http://www.dedeurgroningen.nl. Dit is de kerk die het allemaal organiseert dit jaar.

    Groet en zegen,

    Rachel

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 Lente

    Hey,
    Het is heel mooi om dit te lezen. Ik herken mezelf er ook in, al zijn er andersoortige dingen gebeurd. Je denkt vaak aan opgeven als het slecht gaat, maar juist door door te zetten heb ik geleerd dat dat niet goed is. Ik ben blij dat ik deze periode in mijn leven nog heb gekend en niet heb opgegeven. Ik had dit zeker niet willen missen. Ik hoop en denk dat je er ook zo over denkt.

    Erg bedankt dat je je verhaal hebt laten lezen =). Ik hoop dat je gelukkig blijft of nog gelukkiger wordt. Ik weet zeker dat je dat verdient. Wees trouw aan God, dan kom je er wel!

    Gods zegen,
    Een 14-jarig bekeerd meisje

  9. 9 Rachel

    Hallo Lente,

    Bedankt voor je reactie op mijn getuigenis. Ik denk er hetzelfde over als jij. De dingen die ik heb meegemaakt waren toen niet fijn, maar God heeft heel veel zaken ten goede gekeerd. Daarom kan ik dit soort ervaringen ook opschrijven en vertellen als ik op straat ga evangeliseren.

    God is jou blijkbaar ook zeer genadig geweest, gezien het feit dat hij je kracht heeft gegeven door te zetten in moeilijke situaties.
    Bijzonder ook dat jij op jonge leeftijd al bekeerd bent. Dat is je tot grote zegen en kan je veel ellende besparen. Als jij dicht bij God blijft leven, zal Hij grote dingen door je leven gaan doen. Door jouw getuigenis kan je veel leeftijdgenoten bereiken. Ik hoop en bid dat ook jij getuigd van Gods levens veranderende kracht.
    Heb je mijn website overigens al bezocht? Dit is http://www.Godslevensveranderendekracht.nl. Kijk ook eens op http://www.dichterbijGod.eu, de gedichtenwebsite van mijn man. Door hem kwam ik een paar maanden later op het idee zelf ook een website te bouwen.

    Misschien is het leuk als jij ook je getuigenis op deze website achterlaat. Volgens mij heb jij een goed verhaal.

    God zegene je rijkelijk, zuster

    Hartelijke groet,

    Rachel

  10. 10 Magnolia

    Hallo Rachel,

    Wat een verrassing om jouw bekerings ervaring te mogen lezen op deze site! Dat is heel toevallig! Je zit zeker in een geweldige kerk met enthousiaste christenen en waar Gods Woord en Gods Kracht zeker aanwezig is. Ik hou van God en van die gemeente daar in Den Haag (?)
    Groetjes aan je Pastor en zijn vrouw.

    p.s ik heb je eigen website ook bezocht…je bent een zegen voor
    anderen

    groeten, Magnolia.(dedeurdenbosch)

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  11. 11 Rachel

    Hallo Magnolia,

    Wat leuk dat je mijn getuigenis bent tegengekomen. Ik zit in de Delft-kerk.

    Jullie pastor is goed bevriend met mijn pastor. En inderdaad, ik zit, net als jij, in een geweldige kerk waar Gods Woord in Geest en in Waarheid gepredikt wordt. Grappig dat je deze link tegenkwam.

    Als je dit nog leest, wil je bidden voor mijn pastor en pastor Valk? Ze gaan een paar dagen de kerken in Kenia ondersteunen. Ik zal hem en Gerda zeker de groeten doen.

    Het lijkt me leuk om een beetje buiten dit medium om met je te mailen over het geloof en dergelijke. Als jij dat ook ziet zitten, wil je dan op het contactformulier van mijn website reageren? Die krijg ik binnen in mijn e-mail.

    God zegene je rijkelijk, zuster

  12. 12 Mike

    Spijtig dat er weinig mensen echt aan god geloven. De meesten willen er niet over praten, ze zouden kunnen uitgelachen worden. Moeten stoer doen. Ze vallen liever op in het negatieve dan in het positieve. De wereld zou er anders uitzien moesten er meer naar God geluisterd worden.

  13. 13 Rachel

    Hallo Mike,

    Ik ben het helemaal met je eens. We moeten ons niet schamen voor ons geloof in de Allerhoogste God. In tegendeel zelfs. We zouden het van de daken moeten schreeuwen en proberen zoveel mogelijk mensen te bereiken met het evangelie van Christus Jezus Die Zich ook niet schaamde, maar de schande van het kruis op Zich nam.

    Ik hoop dat ook jij je getuigenis op deze site wilt zetten.

    God zegene je, broeder

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.