Ida

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Ik wil me graag even voorstellen, ik ben Ida de Jager, 43 jaar oud, en getrouwd met Jan. Samen hebben wij twee kinderen van 20 en 21 jaar oud.
Ik heb een ziekbed van 20 jaar achter de rug waarvan ruim 14 jaar op bed.

Na de laatste bevalling is bij mij bekkeninstabiliteit geconstateerd, en moest ik in een hangmat, om mijn bekken weer goed te krijgen. Onze zoon heb ik een half jaar naar school kunnen brengen, toen het bekken zoveel pijn veroorzaakte, dat ik op bed terecht kwam.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Verlamd
De eerste operatie aan het bekken werd een feit. In totaal ben ik 4 keer aan mijn bekken geopereerd, en bij de laatste operatie zijn er 2 schroeven in mijn zenuwbundel terecht gekomen, het verliep dus allemaal niet echt vlekkeloos. Door de bekkenoperaties kreeg ik posttraumatische dystrofie in mijn beide benen en bekken, en door een infuusnaald ook nog in mijn linkerhand. In 2005 kreeg ik ook nog een beroerte, en was ik links verlamd.

Lopen kon ik niet meer, ik kon net de transfers maken van mijn bed naar stoel, en po-stoel die naast mijn bed stond. Ik kon in totaal 20 minuten zitten, en dan moest ik die dag niet douchen want dan zat mijn zittijd daarin. We hebben ons al die jaren gedragen geweten door God en door gebed. Anders hou je dit nooit blijmoedig vol.

Vorig jaar heeft een mevrouw van onze gemeente in de visie een oproepje geplaatst om mij een kaartje te sturen. Ik lag toen ook in het gips.
Heel veel lieve reacties hebben wij daarop gehad en bij die kaarten zaten ook twee boekjes over de gebed-genezingsdienst in Leiderdorp. Ik heb die boekjes gelezen maar dacht dat is niets voor mij…

Eind vorig jaar kreeg ik weer een boekje van mijn vriendin, van de levensstroom in Leiderdorp. Toen liet het me niet meer los, kon dit ook voor mij? Als God me wilde genezen kon dit toch ook thuis?

’s Nachts kon ik niet meer slapen, elke keer kwam ik in gebed weer in Leiderdorp uit, en ik kon pas slapen als ik zei: “Goed, ik ga wel naar de eerste gebedsgenezingdienst”. Dan kon ik weer slapen.
Maar overdag kwam de twijfel en zei ik: “Nee hoor, ik ga niet, als God me wil genezen dan kan dat ook thuis.” Maar rust had ik niet.

Genezingsdienst
Dit ging zo een paar nachten door tot zondag 11 maart 2007, weer had ik gezegd ik ga niet. Maar toen kwam mijn vriendin, van “Ida er is vanavond een genezingsdienst, ga je mee?” En weer was mijn antwoord: “Nee, ik ga niet mee”.
Mijn vriendin ging weer naar huis, en ik had het er met mijn man over dat dit gewoon geen toeval meer kon zijn! Dit was God die ons riep! Ik heb mijn vriendin gebeld en gezegd: “Wij gaan mee!” Toen pas kwam er rust in mij.

Toen we daar in Leiderdorp aan kwamen werden we warm welkom geheten, wat een sfeer daar, hier was de Heilige Geest aanwezig! Daar in Leiderdorp heb ik nog een keer aan God gevraagd, is dit echt wat U wilt? En ik kreeg als antwoord: “Kom, want in Mijn Naam zul jij genezing ontvangen!” Dan kan je toch niet aan de kant blijven zitten.

Op een gegeven moment vroeg Jan Zijlstra, die ik verder in dit stuk de evangelist zal noemen, degene te komen die er voor het eerst waren en genezing willen ontvangen. Wij zijn toen in de rij gaan staan, en we zagen zeer wonderlijke dingen gebeuren.

Toen ik eindelijk op het podium stond vroeg de evangelist wie ik was, en van welk filiaal van God we waren. En wat ik mankeerde. En de belangrijkste vraag of ik geloofde dat Jezus me genezen kon. “Ja”, was mijn antwoord, “want God is zo ontzettend groot en goed dat kan Hij.”

In Jezus naam heb ik toen een nieuw bekken gekregen, en de pijn vloeide uit mijn lichaam, en het werd heerlijk warm. “Geweldig”, riep ik. De evangelist vroeg toen nog welk been, en ik heb toen mijn pijnlijkste been opgenoemd, en ook daar ging de pijn weg, en werd heerlijk warm. “Geweldig”, was mijn reactie hier op!

De evangelist zei: “O, Ida het wordt nog veel geweldiger, Ik zeg je in de naam van Jezus sta op en loop!” En daar aan de hand van de evangelist liep ik het podium een paar keer heen en weer, prijzende onze Hemelse Vader die dit voor mij en ons gedaan heeft.

Ik ben mijn man in de armen gevlogen, heb gehuild van blijdschap, en de evangelist duwde mijn man Jan achter de rolstoel vandaan, en ik liep van het podium af achter mijn eigen rolstoel.

Een jaar later
We hebben iedereen gemaild, gebeld, van wat God voor ons gedaan heeft, wat een wonder! Nu een jaar later, kan ik alles weer, ik doe mijn eigen huishouding, ik fiets en loop toch al een aardig stukje weg.

Ik begin de dag met God te danken te loven en te prijzen en heel de dag is mijn dank ontzettend groot voor wat God voor ons gedaan heeft. En voor alles wat ik weer door de genade van God mag doen.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ik wil eindigen met het belangrijkste van alles: Het is een wonder dat we mogen leven, een wonder van genezing, maar het grootste wonder is dat we Jezus Christus in ons hart mogen hebben.
Wat is God groot! Hij heeft ons een nieuw lied in onze mond gegeven!

Ida heeft ook een eigen website: www.godhoudtvanje.nl

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

12 Reacties aan “Ida”


  1. 1 Hans

    Hoe groot en goed is onze Jehovah Raphah? Onbeschrijflijk groot dus, zoals uit dit schitterende verhaal blijkt. Dank U, Heer, voor Uw almacht en Uw liefde!
    Het is echt fantastisch, Ida, wat jij van God ervaren hebt, hoe God aan en door jou bewijst dat God nog steeds geneest. Wat een prachtig getuigenis! Moge God jou gebruiken om vele mensen in je wijde omgeving tot Hem te brengen… Amen!

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 Rix

    😀 Dit had ik op de tv gezien! Super gaaf!

    God doet vandaag de dag nog wonderen! Net zoals toen bij Pinksteren dat de discipelen de straten opgingen om het evangelie te verkondigen en mensen te genezen! Super!

  3. 3 cor lips

    geliefde ida het is geweldig om te zien dat de HEERE JEZUS.
    door jouw leven verheerlijkt wordt.
    de HEER is goed en zeer te prijzen.
    HIJ AANSCHOUWT DE MOEITE EN HET VERDRIET,OPDAT MEN HET IN UW HAND GEVE.
    IN ZIJN LIEFDE EN GENADE VERBONDEN.
    GOD’S RIJKE ZEGEN TOEGEBEDEN VOOR JOU EN JAN EN JULLIE KINDEREN.

  4. 4 Tineke Valkenier

    Lieve Ida,

    Wat geweldig om zo Gods Glorie te zien door wat Hij is voor jou en wat Hij voor jou gedaan heeft, wat bemoedigend ,Gisteren en Heden is Hij Dezelfde en tot in eeuwigheid, Hij heeft ook onze ziekte weggedragen op het Kruis van Golgotha, wat een Blijdschap voor jullie gezin , maar ook voor een ieder waar je Zijn Liefde mag uitdelen. Ja, Genade kocht ons vrij!

    In Jezus Christus verbonden

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 heleen van de visser

    Lieve Ida

    Gewldig dat we zo een Grote God mogen dienen we eren en prijzen HEM omdat HIJ zulke grote dingen heb gedaan.
    Wat fijn dat we een vader in de hemel hebben die naar zijn kinderen luistert en ons nooit in de steek laat.
    Heel veel zegen Ida op je weg dat je nog velen tot getuige van onze Here Jezus Christus mag zijn!
    Veel liefs van een zus in de Heer
    Heleen

  6. 6 sharell

    AMEN GOD IS GROOT WIJ DIENEN EEN LEVENDE GOD

  7. 7 Elly

    Wat is dit ongelovelijk!!! Geloofd zij de Heer, hij leeft!!

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 Rachel

    Hallo Ida,

    Van harte gefeliciteerd met je wonderbaarlijke genezing. Ik ben dankbaar dat God ook in deze tijd Zijn macht en majesteit nog steeds openbaart door allerlei wonderen en tekenen, zoals genezing. Jij kan daar nu van meepraten en dat is een hele grote zegen.
    Als mens hebben we de neiging alles op onze tijd te willen en als God het niet op onze tijd doet, dan hoeft het niet meer. Gelukkig geef jij Hem wel alle lof, eer en glorie die Hem toekomt.

    Wij gaan naar een pinksterkerk die gelooft in de gave van de Heilige Geest. Begin augustus vorig jaar hebben wij een grote tentcampagne georganiseerd in Delft met de oprichter van onze Fellowship. Hij heeft daar gepreekt over genezing en daarna voor zieken gebeden. God heeft daar op een krachtige manier doorheen gewerkt en we hebben grote wonderen gezien. Een vrouw die op de nominatie stond om een stoma te krijgen is compleet genezen. Dat soort dingen zien we heel vaak gebeuren, heel gaaf.
    Zelf heb ik vele jaren lang heel veel pijn in mijn knie gehad na een ongeluk. Ik ben daar vrijwel compleet van genezen. Dit kan je lezen op mijn getuigenis.

    Ik wens jou tenslotte een lange en gezonde toekomst toe in de nabijheid van de Allerhoogste.

    Gods zegen,

    Rachel

  9. 9 Ida

    Lieve broeders en zusters In Christus.

    Wij willen jullie allemaal bedanken voor jullie hele lieve reacties.
    God is zo oneindig groot, dit hebben wij al ervaren toen ik ziek was, maar nu ik genezen ben gaat God door! Hij is nog veel Groter dan wij denken of beseffen, wat wij vragen, we krijgen meer.
    Vandaag ben ik met mijn man en hond naar de bossen bij Utrecht geweest! We zijn God zo ontzettend dankbaar dat hij dit mogelijk maakt, en als het kan getuig ik van onze LEVENDE God, die mensen genas en nog steeds geneest! Halleluja!
    Het is ontzettend fijn om van Hem te mogen getuigen!

    Wij wensen een ieder Gods rijke zegen toe! Blijf op Hem vertrouwen! Want Hij houdt ook van u en jou!

    Jan en Ida

  10. 10 Martijn

    Beste Ida,

    Wat fantastisch voor je om op zo’n manier door de levende God te worden aangeraakt! Telkens als ik het filmpje zie, hou ik het niet droog. Wat een zegen! Ik hoop dat je getuigenis heel veel mensen mag aanraken.

    Ik ben zelf ook een paar keer bij een dienst van pastor Zijlstra geweest, en ik heb er de aanwezigheid van God mogen ervaren. In mijn directe omgeving zorgde die gang naar Leiderdorp overigens wel tot grote commotie. Niet iedereen heeft goede ervaringen met de genezingsdiensten van Jan Zijlstra, die dan meteen wordt afgeschilderd als charlatan, sekteleider en iemand die van de zwakheden van mensen gebruikmaakt om hen voor zich te winnen. “Als God de liefdevolle genezer is, dan zou hij iedereen wel genezen. Maar de meesten gaan net zo ziek weer naar huis. Of zieker door teleurstelling.” Genezingen worden dan al snel afgedaan als in scene gezet of placebo’s. Hoewel ik de vertwijfeling goed begrijp van mensen die teleurgesteld zijn geraakt, hoop ik van harte dat dat soort skeptische reacties je zo veel mogelijk bespaard blijven! Hoeveel vragen er rondom genezing ook mogen blijven bestaan, en hoe sterk (en soms misschien ook terecht – daar kan ik gewoon niet over oordelen) de kritiek op Jan Zijlstra en de Levensstroom ook mag zijn.

    Dat je getuigenis een krachtig getuigenis mag zijn van de almachtige God wiens wegen ondoorgrondelijk zijn, maar op wie we al ons vertrouwen mogen bouwen.

    Martijn

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  11. 11 An

    Wat een geweldig wonder!! wat ontzettend fijn om u vanmorgen lopend op de markt te zien!! Zo mooi om u zo blij te zien te getuigen van Gods grootheid!!

  12. 12 Danielle

    wat een geweldig wonder! Ik heb ook even op je site gekeken wat super dat je door je genezing kon verhuizen en ik denk ook dat een ander huis gewoon beter was zodat je het kon afsluiten met je oude huis.
    God is zoo groot!

MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.