Karin

© Copyright MijnGetuigenis.nl
Niets van deze website mag worden overgenomen zonder schriftelijke toestemming van MijnGetuigenis.nl. Deze print is enkel voor persoonlijk gebruik.

Hoi, mijn naam is Karin, ik ben 28 jaar en 8 jaar getrouwd.

In mijn jeugd ben ik al in aanraking gekomen met het geloof, doordat mijn ouders altijd naar de kerk gingen. Maar ik vond niet dat ik daar op mijn plek was. Omdat ik dyslectisch ben vond ik catechisatie erg moeilijk en ik was bang fouten te maken.

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Mijn ouders waren altijd thuis: m’n moeder was depressief en mijn vader heeft een heel zwaar ongeluk gehad waardoor hij niet kon werken.
Op de basisschool ben ik heel veel gepest. In de laatste klas kreeg ik last van epilepsie, en toen ik naar de middelbare school moest ging dat zo slecht dat ik opgenomen ben in een epilepsiecentrum in Heemstede. Daar heb ik 2 jaar gewoond en ik ben daar ook naar school geweest. Omdat ik niet goed mee kon komen is mijn niveau erg omlaag gegaan.

Toen ik weer “thuis” kwam ging ik naar een gewone middelbare school waar ik wederom erg werd gepest. Ik heb in 1 jaar tijd 4 scholen gehad tot ik in Rotterdam op school terecht kwam. Daar heb ik m’n allerbeste vriendin leren kennen, wat ze nu al 14 jaar is.

Op een gegeven moment werd mijn vader heel erg ziek en in 2000 is hij overleden. Ik was toen 19 en ik mis hem jaren later nog steeds heel erg. Voor hij ziek werd was ik al depressief door alles wat er gebeurde, en toen hij is overleden werd het nog erger en liep ik met zelfmoordneigingen. Ik ben toen aan de medicijnen gegaan (Prozac). Na een jaar of 2 aan de Prozac te hebben gezeten, is bij mij geconstateerd dat ik een licht verstandelijke beperking heb waar ik nu hulp voor krijg.

Mijn man heb ik in 2000 leren kennen en hij heeft mijn vader maar 4 weken gekend – toen overleed hij.
Nadat mijn vader is overleden heb ik het geloof de rug toegekeerd en wou er niets mee te maken hebben. Mijn vader was zo gelovig, waarom moest hij dan zoveel pijn hebben tijdens zijn laatste dagen?? Ik was boos! Heel boos!

Ik ben in de tijd heel veel aangekomen. Op een gegeven moment woog ik ruim 320 kg. In 2005 kreeg ik een longembolie die me bijna fataal is geworden, en toen ging bij mij de knop om. Ik heb per meter weer moeten leren lopen. Ik ben toen 100 kg afgevallen en helaas stond toen m’n gewicht stil. In 2006 heb ik een gastric bypass gehad en op het moment weeg ik nog 117 kg.

Op 25-09-08 (1 dag voor het 8 jaar overlijden van mijn vader) heb ik een borstverkleining gehad, per borst hebben ze 2 kg huid verwijderd. Ik ben er erg blij mee. Nu ben ik bezig met de voorbereidingen voor een body-lift (rug en buik in 1x)

Na ongeveer anderhalf jaar kwam de jeugdouderling van mijn oude gemeente een keer bij me langs. We hebben toen een heel gesprek gehad, en we besloten dat ik naar de gemeente van mijn huidige woonplaats zou gaan. Daar ben ik in contact gekomen met die jeugdouderling, een heel fijne man, en ook zijn vrouw heeft mij heel erg geholpen. Ik heb toen besloten om belijdenis te gaan doen en op 8 mei 2006 heb ik m’n belijdenis afgelegd. Ik kreeg de volgende tekst mee: “Werp uw bekommernis op de Here, Hij zal voor u zorgen”. Dat was een erg moeilijke tekst voor me omdat ik heel lang boos ben geweest.

Ongeveer een jaar geleden lag ik op bed met m’n rug en bekken. Ik lag al 15 weken op bed met morfine. Een kennis van mij heeft toen samen met mij gebeden en ik heb toen echt Zijn liefde gevoeld. Tijdens het gebed werd mijn hele lichaam warm en begon te beven. Ik was bang op dat moment maar tegelijk ook weer niet. Na het gebed stond ik op zonder pijn of iets, Hij had me aangeraakt! Het was best eng dat te voelen maar wat er daarna met me gebeurde is met geen pen te beschrijven. Ik kon weer leven, me weer nuttig maken in de maatschappij.

Mijn man is niet gelovig en soms vind ik dat heel erg moeilijk, maar sinds kort heb ik een vriend die ook gelovig is (dat wist ik niet maar nu gelukkig wel dus ik kan heel erg goed met hem praten over het geloof).

Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl

Ik merk nu dat het een heel stuk beter gaat, ik luister heel veel naar opwekking en kan daar heel m’n gevoel in kwijt, ik zing uit volle borst mee. Muziek doet mij heel veel vooral de Opwekking.
Lezen in de Bijbel vind ik erg moeilijk omdat ik dus dyslectisch ben. Ik probeer in een kinderbijbel te lezen en dat gaat redelijk. Die vriend waar ik het net over had helpt me er ook bij. Bidden vind ik ook erg moeilijk, ik weet de goede woorden niet te vinden, maar ik ben er van overtuigd dat het goed gaat komen. Groeien in het geloof hoop ik nog heel erg te doen.

Nu gaat het redelijk, ik merk dat ik er nog lang niet ben, maar ik zie de toekomst weer met vreugde tegemoet!

Staat jouw getuigenis hier volgende week? Stuur nu in!
Be Sociable, Share!

26 Reacties aan “Karin”


  1. 1 Helga van driel

    Dag Karin, Ik vind het mooi om je verhaal te lezen dat je echt God hebt leren kennen. Blijf vertrouwen op Hem hoor, want Hij is echt bij je. Hij heeft je heel erg lief!!! Hij is echt waar. Dag aan dag wil Hij je dragen. Zijn liefde is oneindig groot.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  2. 2 Gerrie

    Lieve Karin,

    Wat knap dat je zover bent gekomen; ik zal voor jou bidden en ook voor je man, je mag vertrouwen hebben dat dat ook goed komt!

    Liefs, Gerrie

  3. 3 Eveline Volk

    Lieve Karin,
    Wat een fantastisch gevoel moet dat zijn.
    God heeft jou gezien en je nooit los gelaten, maar je hebt wel zware beproevingen gehad. Nu ben je weer bij God en je hebt je zelf weer gegeven aan Hem, ondanks alle verdriet die je hebt ervaren.
    Ook voor jou is er veel gebeden en ik weet heel zeker dat jou vader ook veel gebeden heeft voor jou. Ook al is hij niet meer in jouw nabijheid, je mag je verheugen, dat je vader bij de Here is in de hemel.
    Wat een gejuich zal het in de hemel zijn, nu jij weer de weg terug hebt gevonden. Ik wens je Gods onmisbare zegen op je weg die je gaan zal. Misschien ervaar je nog veel dingen die heel akelig zijn. Maar er is een Vader in de hemel die zijn zoon Jezus gestuurd heeft ook voor jou. Hij heeft het zwaarste kruis gedragen die Hij niet verdiend had, voor jouw en mij.
    Geloven, is loslaten en vertrouwen op God.

  4. 4 cor lips

    GELIEFDE KARIN. GOD IS GOED HIJ IS EEUWIG GOED.
    IK WIL JE NOG GRAAG BEMOEDIGEN MET EEN BIJBELTEKST

    Filipp.1:6.

    VERTROUWENDE DITZELVE,DAT HIJ DIE IN U EEN
    GOED WERK BEGONNEN HEEFT,DAT VOLEINDIGEN ZAL.
    TOT OP DE DAG VAN JEZUS CHRISTUS..

    GOD voleindigd ALTIJD wat zijn hand begon.

    in ZIJN genade en liefde verbonden tot in eeuwigheid.
    cor.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  5. 5 els

    Lieve karin,

    Ik wil zeggen dat ik je verhaal geweldig vind. Wil je zegenen met de omarming van onze liefdevolle Vader, met de nabijheid van Jezus Zijn zoon en de wijsheid en vrede van Zijn Geest.
    Het gaat je goed!
    liefs els

  6. 6 Loon66

    Hallo Karin,
    Wellicht weet je het al maar ik wilde toch even benadrukken dat God je kan bevrijden van dyslectie….

  7. 7 alie

    Beste Karin,

    wat een bemoediging voor iedereen is jouw getuigenis!
    De Heer zegene jou en je man,

    Een zus in de Heer

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  8. 8 Linda

    Hallo Karin,

    Dankjewel voor je getuigenis, en wat groot is onze God! Omdat je (nog) dyslectisch bent zou je misschien de Bijbel ook gewoon (kan zelfs tijdens de strijk) op je mp3 speler zetten! Zo luister ik ook vaak preken (podcast).
    Je kunt de Bijbel vinden op http://www.downloadbijbel.nl/

    Gods zegen!
    Linda

  9. 9 ans

    ik heb jou bijbel tekst gelezen ,maar wat er staat daar ben het helemaal mee eens ,wat zo voel ik mijn nu ook . waardoor er nu een opname wordt geregelt.

  10. 10 bert

    Hallo Karin!
    Fantastisch he, dat de Heer je heeft aangeraakt!
    Het was de Heilige Geest!
    Dat heeft Hij bij mij ook gedaan, ook op een moment dat ik het vreselijk moeilijk had.
    Daarna wist ik zeker dat het allemaal echt waar was.
    De Bijbel is letterlij kwaar. Wat fantastisch!
    Ga door ondanks alles meid! God heeft nog veel meer voor je in petto!
    Voor Hem ben jij heel belangrijk.
    Bert

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  11. 11 Willemijn

    Ik heb geloof ik wel eens gehoord dat de bijbel (of misschien een gedeelte ervan?) ook is ingesproken. Misschien weet een van de andere lezers hier meer van?

    Toen de nieuwste vertaling uitkwam is er toch ook voorgelezen? Ik meen me te herinneren dat onze koningin toen het eerste stuk heeft gelezen. Misschien kun je dat nog ergens terugvinden.

  12. 12 Mara

    Hi Karin,
    lieve zus,ik ken enkele mensen die genezen zijn van dyslectie,een ervan is jeugdpastor in tilburg, hij geeft nu zelfs spreekbeurten en getuigenis ,zie winnerschurch in tilburg.lieve groeten van mij.Er zijn geen grenzen aan Jezus,macht !!

  13. 13 Karin

    Lieve allemaal

    bedankt voor jullie woorden en bemoedigingen. Helaas op het moment gaat het niet goed met me en zijn er onderzoeken gaande naar evt een tumor of hernia. ik zit erg in de knoop door dit alles, maar het doet me heel goed al jullie lieve woorden te lezen

    liefs karin

    en ja GOD IS HEEL GOED

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  14. 14 dirk smith

    geweldig Karin en het is erg bemoedigend. Gods inmisbare zegen

  15. 15 abigeal

    Hoi Karin.
    ik vind heel fijn dat u deze getuigenis deelt
    het zal velen stumileren op God te vertrouwen en hem te zoeken.
    want hoe de mens het draait of keert Hij is en blijft de almachtige. ik vind knap van u , u heeft een goede keuze gemaakt God doet alles medewerke ten goede. ik ken u niet maar wil u bemoedigen op deze weg te blijven, lieveling het bidden zal beter gaan het is heel simpel door te praten met je eigen woorden en GOD TE ZEGGEN WAT OP U HART ZIT . IK ZAL VOOR U EN UW MAN BIDDEN . GOD BLESS

    LIEFS ABIGEAL

  16. 16 Christine

    Hallo Karin, ik heb je hele verhaal gelezen.
    Je hebt erg veel meegemaakt. Het is fijn om te lezen dat het nur zo veel beter met je gaat, dat je gewicht beter is en dat je genezing hebt ervaren.
    Ik wens je voor de toekomst alle goeds en elke dag kracht
    en blijdschap om verder te gaan.

    veel liefs van Christine

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  17. 17 Benitta

    Hallo Karin, heb je getuigenis gelezen en wat vind ik je een sterke vrouw. Je viel en stond iedere keeer weer op en dat vind ik erggggggggggg moedig van je.
    Ik neem een voorbeeld aan je sterke WIL om steeds weer door te gaan, ondanks alles wat je hebt meegemaakt.

    Ik ga net als jij ook proberen de draad weer op te pakken en niet steeds blijven jammeren. Als het jou met de HEER gelukt is dan kan ik het ook.
    Dank je wel voor deze bemoediging.

    Wens je heel veel zegen toe Karin en je man ook.

    Groetjes van Benitta.

  18. 18 Lenie

    Lieve Karin

    Ik kan me voorstellen dat je heel erg in de knoop zit en dat je het erg moeilijk hebt.En dan lijken alle mooie ervaringen, zo ver weg en soms zelfs onwezenlijk.
    Over je vader schrijf je, dat hij een heel gelovige man was, ondanks zijn ziekte.Ik wens je toe,dat jij ook zoveel steun in je geloof zal ervaren, door je helemaal aan de Heer toe te vertrouwen, want alleen bij Hem ben je altijd veilig.
    En dan zul je elke keer weer ervaren :Jezus is een machtige Heiland, Hij helpt OVERAL doorheen.

    Sterkte, Lenie.

  19. 19 jo-an

    Hallo Karin

    Meid wat een leven , maar wat fijn om weer te merken dat alles weer zoveel beter gaat. Er zijn geen grenzen aan Jezus’ macht. Maar ik wil je ernstig waarschuwen: je zegt dat je nu een vriend hebt die met je meedenk en ook met je bidt. Mooi maar….. je speelt met vuur. Deze vriend mag nooit de plaats van je man innemen ook al snapt die er niets van. Het is een valkuil en je hebt maar een klein zetje nodig. Want je bedriegt jezelf, je dankt dat het onschuldig is, maar dat is het niet, want je hebt een emptionele band met deze persoon en voor je het weet lig je samen in bed te bidden. !!!!!!!!!!!

    Zoek een vriendin die met je praat en bidt. De duivel heeft zijn lijntjes allang uitgezet en je loopt er met open ogen in. Hoe zou jij het vinden als jou man met een andere vrouw zijn hart deelt?
    Veel zegen toegewenst.

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  20. 20 Jane van Zon

    Shalom Karin! wat betekent: De vrede des Heren zij met jou!

    Ik heb jouw getuigenis gelezen en ben blij dat je je verhaal verteld hebt. Alles wat we meemaken heeft een doel, hoe pijnlijk het ook kan zijn. Het is volgens mij nooit de bedoeling van God geweest om ons te laten lijden, maar doordat wij allemaal van de boom van kennis van goed en kwaad eten, of gegeten hebben, missen wij de zegeningen van de Boom des Levens.
    En elke zonde die wij of onze medemens doet, heeft vér-strekkende gevolgen, wat je dus ook kunt zien om je heen. Het wil dus niet zeggen dat jouw aardse vader gestraft was om zijn eigen zonde, maar wel door de zondeval. De zonde straft zichzelf. Maar hier wil ik niet meer over uitweiden.

    Wat ik wel wil zeggen is dat Jo-An die hierboven jouw ook een reactie heeft gegeven, héél erg goed weet dat de verleiding van de duivel groot is. Zij waarschuwt jou en dat zou ik ook willen doen. Ik heb zelf ook een man die zich nog niet bekeerd heeft, en natuurlijk kan ik met jullie (mijn christelijke broers en zussen) meer delen dan met hem. Want alles wat ik voel en denk en weet vindt zijn oorsprong bij God. Maar ik weet zeker dat God wil dat ik mijn eigen man in alles trouw blijf, en ondanks dat hij niks van het christendom wil horen; ik mag hem liefhebben en voor hem blijven bidden. God komt bij mij op de allereerste plaats, maar de aller-tweedeplaats komt mijn eigen man toe, en niemand anders.

    Wees waakzaam meid!
    Laat je niet verleiden tot verliefd worden op een ander dan op je eigen man. Ook al is dat absoluut niet de bedoeling van jou of van je vriend! Satan kan genegenheid verdraaien tot zondige gevoelens!

    Ook ben ik het met alle mensen eens die zeggen dat er geen grens is aan de Kracht van Jezus! Jezus heeft aan het Kruis al onze zonde en ziekte gedragen, Zijn striemen is onze genezing geworden!
    Dus vraag of Hij je wil genezen van dyslexie en blijf vertrouwen op Hem, Hij heeft de macht! Alles is mogelijk voor wie gelooft in Hem!

    Ik wens je Gods wonderbaarlijke Zegen voor jou en jouw man rijkelijk toe!

    Jane van Zon

  21. 21 nadia

    Soms kunne we maar niet inzien hoe God werkt en blijven we ons vragen stellen. Waarom? Waarom?
    Daarom is het belangrijk dat je beseft dat je op Hem kunt vertrouwen en wat er ook is je kunt bij Hem met alles terecht.

  22. 22 Monique

    Hi Karin
    Ik las je getuigenis en was erg onder de indruk. Waarmee ik je wil bemoedigen is dat we ons waarlijk geen zorgen hoeven te maken om niets want de tekst zegt “Werp uw bekommernis op de Here, Hij zal voor u zorgen”. Wat mij ook sterkt in tijd van ziekte is dat “door Jezus zijn striemen is onze genezing geworden”. Gods woord is niet alleen om te belijden, maar ook om te geloven.
    Be Blessed Karin
    Monique

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  23. 23 Rachel

    Hallo Karin,

    Ik kwam in Libelle een artikel tegen over dyslexie. Dit is van het bedrijf brightstar. Het internetadres is: http://WWW.BRIGHTSTARNEDERLAND.NL OF TEL.NR. 076-5798155.

    Het is een nieuwe methode die bij 97% van de mensen succesvol is. Misschien heb je er wat aan.

    Belijdenis doen is mooi, maar God vraagt meer van ons en dat is bekering en wedergeboorte. Oftewel, vergeving vragen van je zonden en erkennen dat Jezus voor jou is gestorven en opgestaan uit de dood. Dat is de enige weg naar de hemel. Het is mooi dat je voor de kerk beleid dat je in God geloofd, maar dat zegt niet zoveel. De tegenstander van God, de satan, geloofd immers ook in Hem, maar gaat echt niet naar de hemel. Als je meer wilt weten, kun je een e-mail sturen of op mijn website http://www.Godslevensveranderendekracht.nl reageren. Dan kan ik dat uitgebreid uitleggen. Of kijk eens op deze pagina’s van de website van een evangelische kerk: http://www.dedeur.nl/content/Wat%20wij%20geloven/Bekering/
    http://www.dedeur.nl/content/Wat%20wij%20geloven/Wedergeboorte/.

    God zegene je,

    Groet,

    Rachel

  24. 24 Marleen Verkerk

    Lieve Karin.

    Ik wens je heeel veel sterkte met de toekomst.
    Ik vond het een heel mooi en heftig verhaald.
    Zelf heb ik nu ook een moeilijke tijd , ik zit zelf nu ook met mijn rug te prutsen.
    Maar God is goed dus hij zal mij helpen.

    Als je wat kwijt wil mail maar.

    Groetjes Marleen

  25. 25 Rachel

    Hallo Marleen,

    Ik wil je heel veel sterkte wensen met je rug. Als je op God blijft vertrouwen zal Hij je zeker genezen. Kijk eens op mijn website. Ik heb daar over gebedsgenezing geschreven, http://www.Godslevensveranderendekracht.nl.

    God zegene je,

    Rachel

    Elke dag GRATIS een bijbeltekst in je mail of via een app? Kijk op www.DagelijksWoord.nl
  26. 26 Kor

    Volhouden, je bent geliefd

MijnGetuigenis.nl wordt niet onderhouden, nieuwe reacties niet mogelijk.